مجتبی ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متقاضیان این نمایشگاه یک شرکت از کشور روسیه در زمینه تولید گل کاکتوس و بقیه از تعاونی ها و تولید کنندگان برتر ملی هستند.
وی بیان کرد: شانزدهین نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته ازششم تا دهم شهریور ماه در محل پایانه های صادراتی محلات در فضایی با وسعت هفت هزار و 100 متر مربع سالن و 40 هزار متر مربع فضای سبز برگزار می شود.
ابراهیمی اظهارکرد: 2 سالن با 50 غرفه در این نمایشگاه به عرضه مستقیم محصولات گل و گیاه گلخانه اختصاص دارد.
وی افزود: سالن نمایش گل و گیاه با جانمایی 50 غرفه در مساحت 2 هزار متر مربع، غرفه کشور روسیه، فضای نمایش طراحی فضای سبز با جانمایی 2 غرفه فضای باز و سالن نمایش صنایع وابسته با جانمایی 100 غرفه از بخش های پیش بینی شده برای این نمایشگاه است.
وی افزود: برای دومین بار دشت گل در مساحت 2 هزار متر مربع در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه ملی گل و گیاهان محلات گفت:شرکت های تحقیقاتی گل وگیاه ،گلخانه سازان، نشریات پخش گل وگیاه، فضای سبز و کشاورزی، شرکت های مجری و مشاور ساخت پارک های و فضای سبز، تولید کنندگان مبلمان پارکی و تولید کنندگان بذر و سموم در سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه تخصصی دعوت شده اند.
ابراهیمی افزود: معرفی محصولات گلخانه ای به مردم و ایجاد درآمد، افزایش فرهنگ استفاده از گل وگیاه ،ترویج فرهنگ گل پروری، ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، جذب سرمایه گذاران و کارآفرینی در زمینه گل و گیاه و صنایع وابسته و توسعه صادرات گل از اهداف برگزاری نمایشگاه گل برای تولید کنندگان محلاتی است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در این شهرستان است.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.