فرهاد شبیهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دفتر انرژی های تجدید پذیر نیز با مدیریت شرکت برق منطقه ای باختر نیز در دانشگاه اراک راه اندازی شده که این اقدام نیز زمینه ای برای توسعه انرژی های تجدید پذیر با محوریت این دانشگاه در استان فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر اظهار داشت: علاوه بر این مقدمات همکاری با دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی و صنعتی اراک در زمینه تحقیقاتی و ارتباط مستقیم با استادان این دانشگاه ها در زمینه بومی سازی فناوری های تجدید پذیر فراهم شده است.
وی افزود: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه آب و هوایی و اراضی مسطح، ظرفیت مطلوبی در گسترش انرژی های تجدید پذیر دارد که این مهم با همکاری دانشگاه های استان در دستور کار شرکت برق منطقه ای باختر قرار گرفته است.
شبیهی بیان کرد: اجرای 90 طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار در شرکت برق منطقه ای باختر هدفگذاری شده که از این میزان 36 مورد در حوزه جغرافیایی استان مرکزی و مابقی نیز در استان های همدان و لرستان برنامه ریزی شده است.
وی، مطالبات شرکت برق منطقه ای باختر را بیش از هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همه این مطالبات در زمینه مشترکان صنعتی و تجاری است.
برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با 77 هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و 2 میلیون مشترک را در بر می گیرد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.