به گزارش ایرنا، محمد حسن افشاری روز پنجشنبه افزود: با توجه به اینکه ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است و روند رو به رشدی را در افزایش جمعیت تجربه می کند، اجرای طرح بازآفرینی شهری با هدف توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این مناطق در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی، بهسازی معابر، آسفالت، زیرسازی و اجرای جدول را از طرح های در دستور کار شهرداری برای مناطق حاشیه ای شهر ساوه برشمرد و گفت: افزون بر 100 کیلومتر معبر خاکی معادل 960 هزار متر مربع در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی شهر ساوه وجود دارد.
افشاری افزود: تا پایان امسال قرار است 25 کیلومتر از معابر خاکی این مناطق حاشیه ای ساوه آسفالت شود.
سرپرست معاونت عمرانی شهرداری ساوه اظهار داشت: به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری در معابر حاشیه ای ساوه 665 تن قیر اختصاص یافته و برای ایجاد حداقل خدمات عمرانی در سکونتگاه های غیررسمی، شهرداری ساوه نیازمند اعتبارات بیشتر است در حالی که ارائه دیگر خدمات شهری نیز هزینه های سنگینی را بر مدیریت شهری تحمیل می کند.
افشاری، هدف اصلی طرح بازآفرینی شهری را افزایش کیفیت زندگی در مناطق حاشیه‌ای و آسیب ‌دیده عنوان کرد و افزود: از اصلی ترین دلایل پیدایش حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی، فقر اقتصادی و فرهنگی است که شهروندان به دلیل آن نمی توانند محل مناسبی برای زندگی در اختیار داشته باشند.
شهر ساوه با جمعیتی افزون بر 230 هزار نفر، دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.