به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار محسن گلشن زاده روز شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 200 دستگاه اتوبوس و مینی بوس این زائران را به مرقد مطهر امام راحل منتقل می کنند.
وی ادامه داد: زائران حرم مطهر امام راحل استان امسال از شهرستان های اراک، ساوه و زرندیه، یک روز قبل از سالگرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به حرم مطهر اعزام می شوند.
جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: شماری از پاسداران سپاه روح الله به عنوان پیشقراول و برای انجام کارهای مقدماتی و تامین امکانات رفاهی زائران به حرم مطهر اعزام شده اند.
وی بیان کرد: پایگاه های بسیج محلات و نواحی مقاومت وظیفه نام نویسی زائران حرم امام راحل را بر عهده دارند.
گلشن زاده افزود:برای تامین رفاه و آرامش زائران حرم امام راحل تیم های پزشکی به همراه چندین دستگاه آمبولانس مجهز به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان سرزمین امام راحل در همه جای دنیا شناخته شده است، انتظار مسئولان کشوری نیز از این استان بیشتر از مردم دیگر نقاط کشور است، بنابراین همه باید در برگزاری باشکوه آیین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی تلاش کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: برنامه های ستاد برگزاری آیین سالگرد امام راحل در قالب هفت کمیته پشتیبانی و ترابری، حمل و نقل، امنیتی، فرهنگی، اعزام، بهداشت و امداد و فضاسازی شهری برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: ایام ارتحال ملکوتی امام راحل، فرصتی برای انتقال اندیشه های ناب، رفتار، منش، زندگانی و ابعاد گوناگون زندگی آن شخصیت فرزانه به نسل جوان است.
امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریـور 1281 هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در خانواده ای اهل علـم متولد شد و در 14 خردادماه سال 1368 در تهران رحلت کرد و به ملکوت اعلی پیوست.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.