مسلم مجدآبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مقابله با سن گندم از اوایل فروردین ماه امسال در استان مرکزی آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: بیشترین سطح عملیاتی مقابله با سن و پوره گندم استان مرکزی به ترتیب در شهرستان های ساوه اراک، فراهان و خمین بوده است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: نظارت در زمان و نحوه اجرای مقابله با سن و پوره گندم، آموزش، توصیه زمان مقابله، جمع آوری و نمونه گیری در طول مدت تولید محصول گندم کشاورزان از جمله اقدام های سازمان جهاد کشاورزی استان برای کاهش درصد سن زدگی و افزایش کیفیت محصول بهره برداران است.
مجدآبادی، آب و هوای گرم و خشک را شرایط مطلوب زندگی آفت سن و پوره گندم عنوان کرد و گفت: بارش های بهاره کاهش جمعیت این آفت را در مزارع گندم به همراه دارد.
وی ادامه داد: با توجه به بارش مناسب باران در استان و کاهش مقابله با آفت سن و پوره گندم نیاز است کشاورزان در بازبینی مزارع دقت بیشتری داشته باشند.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کشاورزان منطقه درخواست کرد: اقدامات کنترلی مانند تناوب کشت گندم، جو، حبوبات، زود کاشت گندم و استفاده مناسب از کودهای شیمیایی را در برنامه خود قرار دهند.
مجدآبادی یادآور شد: مقابله با آفت سن و پوره گندم پارسال در 210 هکتار از مزارع استان مرکزی انجام شد و امسال نیز پیش بینی می شود عملیات سن زدایی در همین سطح انجام شود.
استان مرکزی با دارا بودن یک و هشت دهم درصد از مساحت کل کشور دارای منابع آبی محدودی است اما ظرفیت تولید 16 هزار تن انواع آبزیان پرورشی را دارد و با وجود همه کمبودها و محدویت‎ها، توانسته در این زمینه خوش بدرخشد و جایگاه ویژه‎ای در کشور به دست آورد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.