حجت الاسلام حسن کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 14 خانه عالم در خمین فعالیت دارد و یک خانه عالم نیز با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در دست ساخت است.
وی بیان کرد: درخواست برای تخصیص اعتبار مرمتی و ساخت خانه های عالم خمین از محل اعتبارات تملک دارایی داده شده و در صورت تصویب عملیات مرمت و ساخت کلید می خورد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین اظهارکرد: شرایط روستاهای بزرگ از نظر بهره مندی خانه های عالم در خمین مناسب است اما در روستاهای کوچک اماکن اقامتی مناسب برای روحانیان اعزامی در ماه مبارک رمضان مطلوب نیست.
حجت الاسلام کریمی ادامه داد: 60 مکان اقامتی در روستاهای کوچک خمین برای بهبود شرایط ماندگاری مبلغان نیاز است که ساخت هر واحد 200 میلیون ریال هزینه دارد.
وی با بیان اینکه 60 باب از مساجد خمین دارای روحانی است، ادامه داد: 90 روحانی در اقصی نقاط این شهرستان برای ماه مبارک رمضان اعزام شده است.
حجت الاسلام کریمی افزود: این مبلغان با هدف ترویج فرهنگ اسلام و بازگو کردن احکام دین به مناطق شهری و روستایی اعزام شدند، ضمن اینکه 20 طلبه خواهر نیز به روستاهای مختلف اعزام شده تا به بیان احکام ، اخلاق و معارف دینی بپردازند.
وی از اجرای طرح جزء خوانی ویژه ماه مبارک رمضان خبرداد و افزود: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز عصرها در مصلی امام خمینی(ره) خمین با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
وی گفت: طرح بینات (تفسیر یک سوره از قرآن کریم ) و 2 محفل انس با قرآن کریم در شهر و روستا در این ماه مبارک اجرا می شود.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای 220 مسجد درمناطق شهری و روستایی است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.