به گزارش ایرنا، عباس اسماعیلی روز دوشنبه در همایش رابطان سلامت دستگاه های اجرایی استان مرکزی در اراک، افزود: مشکلات اسکلتی، استرس و طیفی از بیماری های غیرواگیر از مهمترین معضلات سلامتی کارمندان است که باید آگاهانه و با اقدامات پیشگیرانه و مداخله ای مهار شود.
وی بیان کرد: پیشگیری و تشخیص بهنگام بیماری ها در افزایش طول عمر، کاهش هزینه با بهره مندی از نیروی کار سالم و با نشاط ارتباط دارد و برای این مهم باید شیوه های زیست سالم و فرهنگ خودمراقبتی در این قشر از جامعه نهادینه شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی ادامه داد: بسته پایه خدمات سلامت کارکنان شکل گرفته و الزاماتی برای اجرای آن وجود دارد و معاینات دوره ای، توجه به تحرک جسمانی مناسب از بخش های آن است.
وی گفت: سیاست نامه تامین سلامت کارکنان در سال 88 تدوین شده که در آن معاینات کامل سال یک بار و آموزش سلامت تاکید شده است.
اسماعیلی بیان کرد: برنامه خودمراقبتی سازمانی نیز در سال 94 ابلاغ شده و اجرای آن ضرورت دارد و دستگاه های اجرایی مکلف هستند برنامه های عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خود را اجرا کنند.
در این همایش در خصوص بهبود وضعیت سلامت کارمندان دستگاه های اجرایی استان مرکزی بحث و تبادل نظر شد و شیوه های صحیح گرفتن فشار خون آموزش داده شد.
در این همایش از دستگاه های اجرایی استان مرکزی که برنامه خودمراقبتی سازمانی موفقی داشتند تقدیر به عمل آمد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.