مهدی دمنه روز پنجشنبه در آئین تجلیل از دانش آموزان برتر مسابقات ورزشی خمین افزود: امیر رضا سرلک در رشته ورزشی کونگ فو کاراته در کشور آذربایجان و ساره سادات رجبی در سی و پنجمین دوره مسابقات اروپایی کاراته در صربستان موفق به کسب مدال طلا شدند.
وی اظهارکرد: این 2 دانش آموز از شهرستان خمین با قهرمانی در مسابقات بین المللی افتخاری دیگر برای دانش آموزان این استان به ارمغان آوردند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهارکرد: 397 پسر و دختر ورزشکار استان پارسال به مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور اعزام شدند.
دمنه افزود: 210 دانش آموز در دور سوم مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور مقطع متوسطه دوم تابستان پارسال در شهرستان خمین شرکت کردند.
دمنه گفت: مهمترین دستاورد این مسابقات توانمندسازی نیروی انسانی و فرصتی برای کسب تجربه است.
معاون تربیت بدنی آموزش وپرورش استان مرکزی به تاثیر ورزش در سلامت روح، روان و جسم دانش آموزان اشاره کرد و گفت: ورزش علاوه بر ایجاد نشاط، سرزندگی و بهداشت روان، تاثیر به سزایی در تناسب اندام و سلامت جسمی انسان دارد.
دمنه ادامه داد: آمادگی جسمانی دانش آموزان یک امر بنیانی و اساسی است که سلامت و قدرت اجتماعی را تضمین می کند.
وی اظهارکرد: کاهش افسردگی، کاهش اضطراب، فراهم آوردن سپری برای مقابله با استرس و بالا بردن عزت نفس و آسایش فکری از جمله فواید مهم ورزش در دانش آموزان است.
دمنه گفت:باید برای اجتماعی شدن دانش آموزان بوسیله تربیت بدنی تلاش کرد و ساعت های ورزش در مدارس زمان مناسبی است که دانش آموزان به بازی و فعالیت گروهی بپردازند.
مدیر آموزش و پرورش خمین در این آیین گفت: دانش آموزان ورزشکار با روی آوری به ورزش نه تنها از سلامتی جسمانی برخوردار خواهند بود بلکه به دلایل علمی از شادابی و سلامت روح و روان بهره مند می شوند.
مهدی محمدی افزود: در تامین سلامت و تندرستی، منظور کردن ورزش و فعالیت های جسمانی به عنوان یک ضرورت در برنامه های روزمره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: خانواده ها باید به ورزش اهمیت دهند و شرایط بازی و ورزش را برای فرزندان مهیا کنند تا با شادابی بیشتر دانش آموزان از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری شده و به سلامت جامعه کمک کرد.
در این همایش از 270 دانش آموز برتر مسابقات کشوری و استانی شهرستان خمین تجلیل شد.
18 هزار و 500 دانش آموز در خمین مشغول به تحصیل هستند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.