به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد روز چهارشنبه درنشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هر سبد غذایی به ارزش یک میلیون 200 هزار ریال شامل برنج، گوشت، روغن، ماکارونی و خرما در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: این سبدهای غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در اختیار ایتام، زنان سرپرست خانوار و افراد بیمار تحت پوشش قرار داده می شود.
موسی نژاد بیان کرد: در برخی شهرستان های استان نیز سفره ایتام به صورت نمادین برای کمک به نیازمندان تحت پوشش گسترده خواهد شد تا از ظرفیت خیران در این حرکت دینی و معنوی استفاده شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: این نهاد حمایتی برنامه های متعددی از جمله برگزاری نمایشگاه ضیافت نور، جشن رمضان، توسعه فعالیت 35 مرکز نیکوکاری، دیدار از یک هزار و 500 خانواده در قالب طرح مفتاح الجنه، برگزاری جشنواره والی مهر و جشنوراه های قرآنی تدارک دیده است.
موسی نژاد افزود: نمایشگاه جشن رمضان به مدت یک هفته در روز سوم خرداد دایر و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به شهروندان معرفی می شود.
وی اظهار کرد: در روز جهانی قدس نیز 115 پایگاه شهری و روستایی کمک های مردم برای افراد نیازمند را جمع آوری می کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 465 تخته فرش به وسعت یک هزار و 575 مترمربع توسط مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به ارزش 12 میلیارد و 600 میلیون ریال بافته شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد سال گذشته از چرخه حمایت خارج شدند.
موسی نژاد افزود: این افراد از چرخه پرداخت های معیشتی خارج شده اند اما از مزایای چند خدمتی کمیته امداد که شامل بیمه درمان، کمک هزینه تحصیل و درمان، برخوردار هستند.
وی، توانمندی و اشتغال، دریافت کمک از سایر بخش‌ها و برخورداری از حمایت نهادها، بازگشت سرپرست زندانی، اشتغال به کار اعضای خانوار و بهره‌مندی از مزایای طرح اکرام را از دلایل خروج از چرخه حمایتی این افراد عنوان کرد.
44 هزار خانوار تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی قرار دارند که 22 هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار هستند.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.