به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه در اختتامیه هفتمین جشنواره دانش آموزی اراک افزود: خانواده سالم بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی و بالندگی اعضای خود فراهم می‌کند و در حفظ سلامت جسمی و روانی نیز تاثیر غیرقابل انکاری دارد.
وی، تعامل بیشتر خانواده‌ها با فرزندان را از اصولی مهم برای کاهش اثرات نامناسب فضاهای مجازی عنوان کرد و گفت: نوجوانان و جوانان تمایل بیشتری به پیروی از الگوها و مدل های جامعه دارند.
وی اظهار کرد: باید فاصله‌ بین نسلی را به حداقل ممکن رساند و خانواده خود را مسئول بخشی از کاستی‌ها در روابط و ارتباطات بداند و در این مسیر برای رفع کمبودها تلاش جدی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با یادآوری اینکه آسیب‌های اجتماعی بسیاری از جوانان و نوجوانان مملکت را مورد تهدید قرار داده است، گفت: اعتیاد به موادمخدر از مهم‌ترین مواردی است که این قشر جامعه را هدف گرفته است.
حقیقی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی نمی‌توانند به‌ تنهایی در مبارزه با موادمخدر موفق باشند و تک‌ تک آحاد جامعه در این مسیر مسئول هستند.
وی اظهار کرد: در حوزه زیرساخت های آموزش و پرورش باید با تمام توان تلاش کرد تا مهارت‌های اجتماعی و علمی مبارزه با سوء مصرف موادمخدر در سطح جامعه نهادینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با تاکید بر اینکه واقعیت‌های دنیا را باید پذیرفت گفت: ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 90 درصد و در کشور ما نیز بالغ ‌بر 85 درصد است.
حقیقی، با بیان اینکه مدت زمان ارتباط، فرزندان و والدین به 12 دقیقه رسیده است، افزود: نفوذ فضای مجازی در افراد کاهش ارتباط والدین و فرزندان را به همراه داشته است.
وی اظهار کرد: شمار واحدهای فروش لوازم ‌آرایشی سه برابر تعداد کتابخانه‌ها است و باید برای افرایش فرهنگ در بخش های مختلف اقدامات اثرگذار و قدم های موثری برداشته شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، یکی از حربه‌های دشمن را هجمه فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: فضای مجازی و دنیای دیجیتال از دو جنبه قابل استفاده است و می‌توان مسیر خوب یا بد آن را انتخاب کرد و والدین باید با آموزش های لازم فرزندان را از دسترسی به خوراک های مسموم و غیر متعارف دور کنند.
استان مرکزی یک میلیون 413 هزار نفر جمعیت دارد.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.