به گزارش خبرنگار ایرنا، سید لقمان حسینی روز شنبه به مناسبت هفته هلال احمر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر موسسه‌ای عام المنفعه و بشر دوستانه است که بر اساس ارزش‌های انسانی و اسلامی تلاش می کند با بهره برداری از منابع ارزشمند جوانان و داوطلبان و نیز مشارکت های مردمی به ترویج صلح و دوستی و ایجاد جامعه ای ایمن و تاب آور مبادرت کند.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر ساوه تلاش می کند امداد رسانی در هنگام وقوع حوادث و سوانح را به آسیب دیدگان در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
حسینی گفت: با توجه به هفته هلال احمر که تا 21 اردیبهشت ادامه دارد،اقداماتی مانند تبیین برنامه ها و گزارش عملکرد این نهاد در نماز جمعه، برپائی ایستگاه سلامت، تجلیل از اعضای فعال در طرح‌های نوروزی، غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان در دستور کار است.
وی افزود: دیدار با امدادگران مستقر در پایگاه های هلال احمر و برگزاری 2 دوره آموزش تکمیلی برای مردان و بانوان ساوجی از برنامه‌های گرامیداشت هفته هلال احمر در شهرستان ساوه است.
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه اظهار کرد: شعار امسال جمعیت هلال احمر «همه جا برای همه» است و جمعیت هلال احمر این شهرستان نیز برای هرگونه آموزش امداد و نجات در زمان وقوع حوادث به ارگان‌ها، نهادها و شهروندان آمادگی کامل دارد.
حسینی همچنین نقش رسانه ها را در اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و کاهش سوانح و آسیب ها مهم ارزیابی کرد و از تلاش خبرنگاران ساوجی برای بازتاب فعالیت های این جمعیت قدردانی کرد.
جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه دارای چهار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در جاده قدیم ساوه - همدان، جاده قدیم ساوه - تهران، آزادراه های ساوه - تهران و نیز ساوه - سلفچگان است.
6539/9876/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.