محمد رضا حاجی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارزآوری و تولید ثروت از محل صادرات عایق رطوبتی پارسال در کشور 33 میلیون دلار بوده که هشت میلیون دلار آن متعلق به واحدهای مستقر در دلیجان بوده است.
وی اظهارکرد: ارزآوری صادراتی ایزوگام در دلیجان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل آن 45 درصد افزایش داشته است.
حاجی پور ادامه داد: یک میلیارد و 94 میلیون دلار مجموع صادرات غیر نفتی استان مرکزی به خارج از کشور در سال گذشته بوده که 35 درصد آن به افغانستان ، 20 درصد به ترکیه ، 16 درصد به عراق صادر شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهارکرد: دلیجان قطب تولید عایق رطوبتی در استان مرکزی است که تولید و صادر کننده مهم این محصول در کشور محسوب می شود.
حاچی پور در ارتباط با توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: شهرستان دلیجان با ظرفیت تولید 70 میلیون مترمربع سالانه بیش از 60 درصد نیاز عایق رطوبتی کشور را تامین می کند.
وی ادامه داد: با توجه به تقسیم بندی کشور از نظر فراوانی مناطق صنعتی به 38 خوشه، دلیجان با داشتن 110 شرکت تولیدی به عنوان تنها خوشه صنعت عایق رطوبتی کشور مطرح است.
حاجی پور بیان کرد: 100 شرکت تولید عایق رطوبتی در دلیجان فعال است که بیش از 2هزار و 500 نیروی کار در این واحدها به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
عایق رطوبتی و یا ایزوگام لایه پیش ساخته ای است با پوشش مقاومی از قیر و الیاف مصنوعی که با گرما بر بستر بام چسبانده می شود و از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری می کند و به صورت رول با شیت در طول، عرض و ضخامت مورد نیاز و با پوشش های فلزی و ساده تولید می شود و عمر ایزوگام بطور میانگین 10 سال است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق رطوبتی و الیاف پلی استر در کشور است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.