به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در بازدید از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: فعالیت این نهاد انقلابی در تامین مسکن محرومان می تواند بخش عمده ای از تنگناهای اجتماعی از جمله تامین مسکن محرومان را حل کند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت خانه ارزان قیمت محرومان و گروه­ های کم‏ درآمد، باید تولید انبوه مسکن شهری را در دستور کار قرار داده و نقش محوری خود را در تحقق عدالت اجتماعی به خوبی ایفا کند.
امام جمعه اراک به نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در توسعه روستایی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه طرح ساماندهی کالبدی سکونتگاه­ های روستایی، تهیه طرح امکان سنجی استقرار بهینه سکونتگاه ­های در معرض خطر، اجرای طرح هادی روستایی و پیش بینی طرح بهسازی بافت روستایی از مهمترین مسائلی است که باید در دستور کار این نهاد انقلابی گیرد.
وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید به بهسازی روستاهای هدف گردشگری، صدور اسناد مالکیت اماکن روستایی، بازسازی و نوسازی مناطق سانحه دیده و مدیریت نظام فنی روستایی نیز توجه ویژه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از گسترش این پدیده، از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید همه ظرفیت ها را در راستای حل این آسیب اجتماعی به کار گیرد.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در 21 فروردین 1358 فعالیت خود را آغاز کرد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.