علی زندی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 17 هزار و 650 متر کابل به ارزش 6 میلیارد و 165 میلیون ریال، هفت دستگاه ترانس به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال، 60 دستگاه چراغ چشمک زن سولاز به ارزش 900 میلیون ریال و 2 بار تجهیزات برقی داخل تابلو جاده های استان مرکزی در این مدت به سرقت رفته است.
وی ادامه داد: این سرقت ها در جاده های اراک- توره، آزاد راه ساوه- تهران، توره- بروجرد، ساوه- همدان، اراک- راهجرد، اراک- خمین و جاده مامونیه انجام شده است که کابل ها و تجهیزات سرقت شده توسط اداره ایمنی و حریم اصلاح و بازسازی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سرقت کابل های این مسیر در قسمت پشتی تمامی تابلوهای روشنایی محور بروجرد (محدوده رباط میل) عملیات خاکریزی انجام شده است.
زندی فر گفت: 250 کیلومتر از روشنایی جاده های استان مرکزی سال گذشته اصلاح و رفع نقص شد و سامانه روشنایی محور ساوه - تهران قدیم به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیون ریال، تقاطع خان آباد جاده ساوه - بوئین زهرا به طول هزار و 200 متر با اعتباری بالغ بر هزار و 300 میلیون ریال و سامانه روشنایی پیچ پنجعلی محور اراک - توره به طول 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیون ریال در این مدت تکمیل و به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: با بازسازی و بهره برداری از سامانه روشنایی این جاده ها، اکنون جاده بدون روشنایی و خاموش در استان مرکزی وجود ندارد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.