به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در آیین بهره برداری از این طرح شهری افزود: اجرای طرح های گره گشای ترافیکی با تامین اعتبار به موقع و اولوین بندی طرح های عمران شهری از مهمترین وظیفه شهرداری ها در تحقق حقوق شهروندی است.
مهدی زندیه وکیلی ادامه داد: همدلی و هماهنگی مطلوبی بین شهرداری های استان، شوراهای اسلامی شهر و مدیران دستگاه های اجرایی ایجاد شده که در تسریع اجرای طرح های عمرانی و خدماتی نقش موثری دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: بی شک موفقیت در طرح های عمرانی و خدمات شهری نیازمند مطالعه کارشناسی در انتخاب طرح، خرد جمعی و هماهنگی برون بخشی در اجرای طرح است که فعالیت های یک سال گذشته شهرداری های استان به خصوص شهرداری کلانشهر اراک بر اساس این ملاک، عملیاتی شده است.
وی اظهار کرد: هر چهار تقاطع غیر همسطح میدان ورزش، میدان شریعتی، شهید سیدی و علم الهدی اراک بر اساس نیاز سنجی اجرایی شده است.
شهردار کلانشهر اراک نیز گفت: این پل یکی از پل های هفتگانه تقاطع غیر همسطح میدان ورزش است که به طول 85 متر و عرض 30 متر به منظور تامین دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت هپکو(شرق به غرب)، تامین دسترسی بلوار شهید بختیاری به سمت هپکو(جنوب به غرب)، تامین دوربرگردان قسمت غربی، تامین دسترسی از بلوار شهیدان رجایی به سمت بلوار شهید بختیاری(شرق به جنوب) طراحی و ساخته شد.
داود تاجران مجموع اعتباری هزینه شده برای ساخت تقاطع غیر همسطح میدان ورزش 100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پل شماره یک این تقاطع شامل 23 عدد شمع به طول تقریبی 28 متر، هفت عدد پایه به ارتفاع تقریب هفت متر و 50 سانتیمتر و 2 عدد کوله است و همچنین 2 هزار و 800 متر مکعب بتن ریزی و 650 تن نیز آرماتور بندی نیز در این طرح انجام شده است.
وی بیان کرد: در مجموع چهار تقاطع غیر همسطح در میدان ورزش، میدان شریعتی، شهید سیدی و علم الهدی اراک با اعتباری بالغ بر هزار 260 میلیارد ریال در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا آخر شهریورماه سال آینده به بهره برداری برسند.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.