به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه در همایش امور تربیتی مدارس افزود: پرورش آموزه های معنوی و تقوای الهی در مدارس و دانشگاه باید به عنوان رویکردی هدفمند و کاربردی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: نهادینه کردن تقوا و اخلاق اسلامی در کنار علم و پژوهش جامعه را در مسیر تعالی و بالندگی هدایت می کند و غفلت از این مهم جایز نیست.
امام جمعه اراک اظهار کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای با نشاط و توسعه یافته باید بر تربیت هدفمند نیروهای انسانی سرمایه گذاری کرد و در نظام آموزشی تقوا و اخلاق را به موازات علم آموزی دید.
وی با بیان اینکه مسائل تربیتی و ارائه دانش از نیازهای پایه در آموزش و پرورش است، گفت: اخلاق مداری و الگوی تربیتی مبتنی بر معنویت، جامعه را در برابر توطئه ها مصون می کند و نیروی انسانی متعهد و کارآمد را برای آینده کشور تربیت خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: بازگشت به معنویت و اخلاق اسلامی یکی از مهمترین اهداف امام راحل و نهضت انقلاب اسلامی بود که در جامعه محقق شده و انتظار می رود آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای بسط موازین اسلامی در مراکز علمی کشور بیش از پیش تلاش کنند.
وی یادآوری کرد: امام راحل در سال های 1318 تا 1325 کلاس تهذیب نفوس را در حوزه علمیه قم دایر کرد که این مهم بیانگر اهمیت و جایگاه اخلاق و تربیت اسلامی از نگاه ایشان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این همایش گفت: یک هزار و 58 مربی و معاون پرورشی در سه پایه نظام آموزشی استان فعالیت می کنند که 582 نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.
شهریار فولادوند افزود: مربیان، معاونان و مشاوران پرورشی و تربیتی نقش مهمی در پیوند نظام تعلیم و تربیت با دانش آموزان دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
در این همایش 200از مربی و مشاور پرورشی مدارس استان مرکزی تجلیل شد.
هشتم اسفند در تقویم شمسی به عنوان روز امور تربینی نامگذاری شده است.
بیش از 240 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در یکهزار و 920 مدرسه تحصیل می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.