رضا مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که در روزهای پایانی هفته جاری و هفته آینده عبور متناوب امواج ناپایدار لایه های میانی جو و استقرار سامانه کم فشار بر روی خاورمیانه به تناوب موجب بارش یا رگبار باران (در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف) و گاهی وزش باد در بیشتر مناطق کشور خواهد شد.
وی بیان کرد: این سامانه در استان مرکزی از اواخر وقت امشب (چهارشنبه) با بارش های خفیف در برخی از مناطق آغاز می شود اما عمده بارش ها از اواخر وقت پنجشنبه تا روز شنبه پیش بینی شده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بارش ها به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر استان ترکیب باران و برف پیش بینی می شود.
مرادی عنوان کرد: پس از عبور این سامانه، موج بعدی بارش ها از روز دوشنبه هفتم اسفندماه این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی گفت: به دلیل وزش باد و ناپایداری در کشور عراق امکان انتقال گرد و خاک به مناطق غرب و جنوب غرب و با شدت کمتر به مناطق مرکزی تر کشور در روز پنجشنبه دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهد نیمه اول اسفندماه پر بارش است و در 2 هفته آینده به طور تقریبی بارش همه مناطق کشور را فرا می گیرد.
مرادی بیان کرد: شازند با کمینه دمای 2 و 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ساوه با بیشینه دمای 15 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
در سال زراعی جاری 51 و یک دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.