به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در جریان سفر یک روزه به اراک در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آگاهی مردم از حقوق خود و پرهیز از تجاوز به حقوق دیگران به مراتب کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد که این مهم یکی از اهداف مورد تاکید در منشور حقوق شهروندی است.
وی ادامه داد: مقابله با گسترش طلاق به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری یکی از اولویت های اصلی شورای اجتماعی کشور است که با مشارکت دستگاه های مختلف و تبیین حقوق شهروندی برنامه های مهمی برای کاهش این آسیب اجتماعی، تدوین شده است.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی بیان کرد: آموزش های مهارت های زندگی و اصلاح الگوی مصرف از تاکیدات مهم منشور حقوق شهروندی است که وزارت آموزش و پرورش باید آموزش این موارد مهم را از مدارس و سنین پایه در دستور کار خود قرار دهد.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برنامه های اخلاقی و اجتماعی خود را در سال های آخر دبیرستان به دانش آموزان ارائه می کند در صورتی دانش آموزان در این شرایط، فرصت تفکر و تامل بر مسائل اجتماعی و اخلاقی را ندارند.
مولاوردی گفت: تریبون های نماز جمعه بهترین فرصت برای معرفی، تشریح و تبیین منشور حقوق شهروندی است که انتظار می رود ائمه جمعه در نقاط مختلف کشور در این خصوص اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این نشست گفت: احترام متقابل افراد به یکدیگر به خصوص در بنیان خانواده، نخستین گام در تحقق حقوق شهروندی در جامعه است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: مبنای حقوق شهروندی باید گسترش اخلاق، قوانین و مقررات اسلامی باشد و آثار مثبت منشور حقوق شهروندی باید در جامعه دیده شود.
وی ادامه داد: بنیان خانواده ایرانی به عنوان اولین نظام اجتماعی مورد هجمه های دشمنان از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شده است.
امام جمعه اراک بیان کرد: بخش مهمی از حقوق شهروندی فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش است که باید عملکرد این وزارتخانه در مدت زمانی مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی گسترش عدالت را یکی از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: تحقق عدالت اجتماعی در گرو رعایت حقوق شهروندی است بنابراین مسئولان ذیربط باید از ابزارهای مختلف به خصوص رسانه ها در راستای آگاه سازی مردم از حقوق شهروندی استفاده کنند.
امام جمعه اراک بیان کرد: گسترش موازین قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) نیز به عنوان شالوده انقلاب اسلامی باید مورد توجه مسئولان باشد.
وی ادامه داد: حقوق شهروندی مجموعه ای از تکالیف و مسئولیت های شهروندان در برابر یکدیگر و در قبال شهر و نظام حاکمیتی است.
شرکت در شورای دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های مردم نهاد و دیدار با دانشجویان از مهمترین برنامه های سفر یک روزه شهیندخت ملاوردی دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی به اراک است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.