دکتر مسعود برومند روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از واحد فناوری طراحی و مهندسی خوشه نفت و گاز دانشگاه صنعتی اراک افزود: برنامه های عملیاتی و اختصاص اعتباراتی در راستای نیل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار و بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه تدوین شده که امید است اجرای این برنامه ها به رفع تنگناهای صنعتی و افزایش تولید بیانجامد.
وی ادامه داد: تمرکز فعالیت دانشکاه ها با محوریت رفع مشکلات صنایع و ایجاد بسترهای اشتغالزایی از برنامه های مدون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری انعقاد تفاهم نامه دانشگاه صنعتی اراک و شرکت شهرک های صنعتی افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، زمینه ایجاد شبکه های مشاوره صنعتی در قالب کلینیک صنعت برای بررسی مشکلات واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی فراهم شده است.
برومند تصریح کرد: ایجاد واحد مشترک نفت و گاز توسط دانشگاه صنعتی اراک و شرکت شهرک های صنعتی می تواند نقش فرآیند تحقیق و توسعه، کاهش هزینه های اجرایی و افزایش بهره وری را به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: مرحله نخست ساختمان پارک علم و فناوری شهرستان اراک با اعتباری بالغ بر 85 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسیده که تحقق این امر، زمینه استقرار شرکت های فن آور برای توسعه فعالیت های دانش بنیان فراهم کرده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست گفت: واحد فناوری طراحی و مهندسی خوشه نفت و گاز این دانشگاه با همکاری واحدهای صنعتی فعال و شهرک های صنعتی استان مرکزی ایجاد شده است.
امیر رضا مرادی افزود: این شرکت پیش از این در دانشگاه صنعتی اراک فعال بود که با انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرک های صنعتی، قسمتی از سهام آن واگذار شد.
وی ادامه داد: فعالیت های پژوهشی در حوزه نفت وگاز، صنعت و اقتصاد ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.
مدیر شرکت شهرک ها استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: 70 واحد صنعتی در حوزه نفت و گاز در شهرک های صنعتی استان فعالیت دارند.
مصطفی امره افزود: ایجاد این واحد فن آور، نقش مهمی در رفع مشکلات حوزه صنعت و اشتغال پایدار در استان مرکزی دارد.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
32 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالت می کنند.
بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 2 هزار واحد، در زمره صنایع کوچک و متوسط قرار دارند.
1995/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.