رضا مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس یافته های نقشه پیش یابی هوا سرعت وزش باد در روزهای آتی در این استان در برخی ساعات تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: به دلیل افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و وجود شرایط خیزش گرد و خاک، از فردا (سه شنبه) احتمال ایجاد و حرکت توده گرد و خاک در نواحی غربی کشور و با غلظت کمتر در نواحی مرکزی وجود دارد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: گزارش ایستگاه های هواشناسی کشور حاکی از شروع بارش باران در روز دوشنبه از برخی ایستگاه های استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی و غربی است.
مرادی تصریح کرد: گستره این بارش ها به تدریج به استان های واقع در امتداد کوه های زاگرس، نواحی مرکزی تر و دامنه های البرز و نوار شمالی کشور کشیده خواهد شد و این سامانه از صبح چهارشنبه از نواحی غربی کشور عبور می کند.
وی گفت: آسمان استان مرکزی تا صبح چهارشنبه (25 بهمن ماه) ابری است و بارش ها بیشتر به صورت پراکنده است اما از عصر سه شنبه تا صبح چهارشنبه (در مدت گذر نهایی سیستم) به میزان بارش ها افزوده می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی عنوان کرد: بیشترین بارش ها در مناطقی از شمال استان و نوار غربی این استان پیش بینی شده است.
مرادی بیان کرد: دمای هوا در استان مرکزی تا روز چهارشنبه به طور نسبی گرم است اما از روز پنجشنبه به صورت موقتی کاهش می یابد.
وی گفت: موج دوم بارش ها از روز جمعه (27 بهمن ماه) کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بر اساس نقشه های فعلی این سامانه در استان مرکزی تاثیر بارشی بیشتری خواهد داشت و تا روز دوشنبه هفته آینده در برخی از ساعات موجب بارش باران در این استان خواهد شد.
در سال زراعی جاری 33 و 9 دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.