سعید فرخی روز شنبه در نشست بررسی تنگناهای صادراتی استان مرکزی افزود: افزایش توان صادرات محوری و استفاده از شبکه هدفمند بازاریابی خارجی باید توسط واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی با جدیت دنبال شود.
وی افزود: توسعه کیفی تولیدات و افزایش توان رقابت پذیری با اتکا بر دانش نوین تولید از جمله راهکارهایی است که می تواند یاریگر صاحبان صنایع و کارآفرینان در بخش صادرات باشد.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تصریح کرد: بنابراین لازم است شبکه ‌ای منسجم در استان شکل گیرد تا زنجیره تولید تا مصرف با حضور صاحبنظران و کارآفرینان موفق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: نقش کلیدی اتاق های بازرگانی در تقویت و انسجام واحدهای تولیدی انکار ناپذیر است و چرخه اقتصاد صادراتی با تبیین برنامه های بلند مدت از سوی این نهادهای صنفی، توانی مضاعف می گیرد.
سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی در حوزه خوشه‌های صنعتی تجربه ای موفق دارد و توسعه اقتصادی با رویکرد صادرات در این بخش قابل توجه است.
وی تصریح کرد: پنج شرکت توسعه صادرات در استان مرکزی وجود دارد و 2 واحد هم در حال ورود به عرصه اقتصادی است.
فرخی ادامه داد: اتاق فکر توسعه اقتصادی و صادرات استان مرکزی می تواند به عنوان کانونی برای هم افزایی واحدهای تولیدی و صنعتی مثمر ثمر باشد.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
3005/3075/ خبرنگار: حسین مهدی زاده *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.