دکتر جواد جواهری عصر روز سه شنبه در حاشیه آیین گرامیداشت روز پرستار در سالن اجتماعات مرکز بهداشت در گفت و گو با ایرنا افزود: استاندارد هر تخت بیمارستانی 2 پرستار است در حالی که در تنها بیمارستان خمین، به ازای هر تخت یک و 2 دهم پرستار به کار گرفته شده است.
وی اظهارکرد: اکنون 120پرستار در بیمارستان این شهرستان به بیماران خدمات درمانی ارائه می دهند که برای رسیدن به استاندار جهانی، نیاز به 40 پرستار دیگر است .
دکتر جواهری ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود پرستار در برنامه جدید بیمارستان در حال ساخت خمین، به 200 پرستار نیاز است که تحقق آن به مجوز وزارت بهداشت و درمان نیاز دارد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: این دانشکده مجوز استخدام 11 کمک پرستار از وزارت بهداشت و درمان را دریافت کرده است و انتظار می رود با به کارگیری این نیروها از حجم سنگین خدمات پرستاران کاسته شود.
دکتر جواهری در آیین گرامیداشت روز پرستار با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات پرستاران گفت: به دلیل همکاری نکردن بیمه ها و کمبود نقدینگی دانشکده، مطالبات با تاخیر پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: با پیگیری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان، معوقات و مطالبات پرستاران تا پایان سال پرداخت می شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: جایگاه پرستاری باید اعتلا یابد و در این زمینه 12 بسته تحول سنجش عالی پزشکی شامل دوره های ویژه اساتید، افزایش واحدهای دروس دانشجویان رشته پرستاری و برگزاری کارگاه های اخلاق حرفه ای با هدف آموزش اخلاق حرفه ای در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.
دکتر جواهری با بیان اینکه تعرفه خدمات پرستاری در دولت یازدهم تصویب شد؛ گفت: این تعرفه شامل خدمات پرستاری در منزل و خدمات پرستاری در بیمارستان می شود اما هنوز اجرایی نشده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خمین نیز در آیین گرامیداشت روز پرستار گفت: فضای فیزیکی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان وضعیت مطلوبی ندارد و با پیگیری های مسئولان، بیمارستان 130 تختخوابی در حال احداث، سال آتی تکمیل می شود.
احمد طهرانی افزود: ساخت بیمارستان جدید یکی از مهمترین خواسته های به حق پرستاران و بیماران در زادگاه امام راحل است.
وی اظهار کرد: پرستاران با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) ویژگی هایی همچون روحیه صبر و مقاومت را در خود تقویت کردند.
در پایان این آیین از تعدادی از پرستاران نمونه شهرستان خمین تجلیل شد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری با ضریب اشغال تخت 77 درصدی است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.