به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران افزود: برنامه تاسیس یکهزار و 600 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح کشور تا پایان سال آینده نهایی شده و هر منطقه شهری که شعبه دستگاه قضایی داشته باشد از این خدمات بهره مند می شود.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: تاسیس 32 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان مرکزی هدفگذاری شده است که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دلیجان و خمین به بهره برداری رسید.
حجت الاسلام شهریاری افزود: فعالیت این دفاتر در راستای کوچک سازی بدنه سازمانی و واگذاری امور به بخش خصوصی است.
وی اظهار کرد: مدیریت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به افراد با تجربه و بازنشستگان دستگاه قضای سپرده می شود و آنان موظف هستند که از جوانان تحصیل کرده در رشته حقوق و فناوری اطلاعات در رسیدگی به امور مردم استفاده کنند.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این دفاتر با هدف گسترش عدالت اجتماعی و افزایش بهره وری در کار به بخش خصوصی واگذار شده است و مردم با مراجعه به این دفاتر دادخواست خود را تنظیم می کنند و دیگر نیاز به مراجعه دادگاه نیست.
حجت الاسلام شهریاری، جلوگیری از سفرهای غیرضروری درون شهری، گسترش عدالت اجتماعی و تسهیل در امور دادخواهی را از مهمترین اهداف راه اندازی این دفاتر عنوان کرد.
معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین در ادامه سفر به استان مرکزی در آیین بهره برداری از دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان خمین نیز گفت: این دفاتر با مدیریت بخش خصوصی از سه تا پنج نفر نیروی انسانی در ارایه خدمات حوزه قضایی دارند.
وی افزود: وجود 40 شاخصه خدمات رسانی از قبیل نوبت دهی، مشاوره و طرح دادرسی در این مراکز باعث می شود میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضا افزایش پیدا کند.
شهرستان دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است.
6991/3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.