دکتر سیروس سلمان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محصولات پس از بازرسی بهداشتی و کشتار 148 هزار و 121 راس گاو، گوسفند و بز و تعداد 17 میلیون و 346 هزار و 896 قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه های دام و طیور استان مرکزی تولید شده است.
وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و 996 مورد نمونه برداری از فرآورده های خام دامی، خوراک دام، طیور و آبزیان به منظور پایش باقیمانده دارویی، آزمایش ادواری، آزمایش تقلبات و تعیین تکلیف سلامت محموله و با هدف تضمین سلامت و امنیت غذایی فرآورده های خام دامی انجام شده است.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت 60 هزار و 451 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی شامل فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های موادخام دامی انجام شد.
دکتر سلمان نژاد افزود: در این بازدید ها مقدار 123 هزار و 336 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف برای انسان از این مراکز جمع آوری، ضبط و معدوم شد و تعداد 209 واحد متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در طول شبانه روز از طریق شماره تلفن 1512 آماده دریافت هرگونه گزارش درخصوص مسائل بهداشت عمومی و مواد غذایی خام دامی می باشد.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.