به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در شرکت توزیع نیروی برق استان در اراک افزود: به نظر می‌رسید در صورت وقوع زلزله احتمالی در تهران دسترسی استان مرکزی به مناطق جنوبی تهران راحت تر باشد اما بر اساس تصمیمات صورت گرفته منطقه چهار تهران برای این استان انتخاب شده است.
وی بیان کرد: البته با کمی بررسی مشخص می شود استان مرکزی ظرفیت های مناسبی برای خدمت رسانی به زلزله احتمالی در این منطقه دارد و این تصمیم‌گیری منطقی و اصولی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: مناطق 22 گانه شهر تهران در زلزله احتمالی، بین 22 استان کشور تقسیم شده و سایر استان‌ها نیز به عنوان پشتیبان استان‌های معین خدمات‌رسانی خواهند کرد.
زندیه وکیلی گفت: در این راستا استان خراسان شمالی پشتیبان استان مرکزی در منطقه چهار تهران است.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آموزش قبل از بحران نقش موثری در کاهش خسارات در بلایای طبیعی دارد.
سعید فرخی افزود: بحران پیشگیری، مجموعه تمهیدات واقداماتی است که قبل از وقوع بحران و پس از آن با هدف جلوگیری از بروز خطر یا کاهش آثار زیان بار مورد توجه قرار می گیرد.
وی بیان کرد: آموزش همگانی قبل از بحران امری ضروری است و باید بیش از پیش مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی ادامه داد: نخستین اقدام در زمان بروز بحران و بلایای طبیعی، حفظ جان مردم است و باید آمادگی در این مرحله بیش از پیش افزایش یابد.
در پایان این نشست از کارکنان شرکت توزیع برق استان مرکزی که در امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه فعالیت داشتند با اهدای لوح تقدیر شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.