جعفر صفری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، افزود: اجرای این مخازن عظیم با اعتماد به تولید ملی از سوی شرکت پتروپالایش کنگان به ماشین سازی اراک واگذار شد که با اجرای موفقیت آمیز این طرح، علاوه بر پاسخ به این اعتماد از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری شد.
وی ارزش مالی این طرح صنعتی را بیش از چهار میلیون یورو عنوان کرد و ادامه داد: ماشین سازی اراک با اجرای این طرح ثابت کرده که فراتر از همه شرکت های خارجی می تواند تامین نیاز به مخازن کروی را مرتفع نموده و علاوه بر اشتغال پویا در این مجموعه نیازی به واردات مخازن کروی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک اضافه کرد: مخازن کروی پتروپالایش کنگان با قطری حدود 29متر توانایی ذخیره سازی 11 هزار و 200 متر مکعب هیدروکربن را دارا بوده که منطبق بر استانداردهای بین المللی اجرا شده و همه الزامات ایمنی و سیستم های اطفای حریق در آن لحاظ گردیده است.
وی گفت: عملیات طراحی مکانیکی و سازه، تامین مواد خام، فرم دهی ورق ها، قطعات آهنگری، ساخت گلبرگ ها، مونتاژ و نصب در سایت توسط مهندسان و کارشناسان بومی ماشین سازی اراک صورت گرفته است.
صفری اظهار کرد: دانش تولید مخازن کروی برای نخستین بار در کشور با در شرکت ماشین سازی اراک ایجاد و محصولات این مجموعه در طرح های نفت و گازدر شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، آبادان، نکا، خمین، بندر عباس، اراک، تبریز، عسلویه، ماهشهر، گلپایگان ، همدان و ایلام خودنمایی می کنند.
مدیر عامل شرکت ماشین سازی اراک افزود: حجم اولین مخزن کروی ساخته شده در ماشین سازی اراک 300 متر مکعب بوده که در حال حاضر با ثبت رکورد 11 هزار و 200 مترمکعب، بزرگترین مخزن خود را تولید کرده است.
شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و برآورده کردن نیازهای صنعتی کشور، در سال 1346 در زمینی به مساحت 134 هکتار در شهر اراک تاسیس و در سال 1350 به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره برداری رسید.
این شرکت در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه های فلزی، بویلرهای حرارتی، گلوله های سنگین فلزی، انواع پل ،دکل ها و شیرهای تخصصی و بسیاری از بخش های دیگر فعالیت دارد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.