غلامحسین خاکساری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در استان مرکزی 2 میلیون و 120 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد، افزود:شمار اراضی دارای سند مالکیت تک برگی (کاداستر) استان مرکزی تا کنون به 233 هزار و 900 هکتار رسیده است.
وی، اخذ سند تک برگی (کاداستر) را یکی از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به UTM با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد ثبت و سند تک برگی برای عرصه ها طبیعی تبدیل می شود.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 2 میلیون و 120 هزار هکتار از مساحت این استان را عرصه های ملی شامل دشت، جنگل، کوه، کویر و اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که تا کنون برای 94 درصد این اراضی شامل 2 میلیون هکتار این عرصه ها سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
خاکساری، مقابله با تخریب، تصرف، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی را از جمله اهداف اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت عنوان کرد.
وی ادامه داد: کمبود اعتبار، مساحت کم، تداخل و اختلاف بر حدود پلاک ها با زمین های مجاور و کشاورزی از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای دریافت سند مالکیت اراضی ملی استان مرکزی به نام دولت است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.