علی اکبر کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش مستمری افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از جمله مواد قانونی در برنامه ششم توسعه بود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: بر این اساس افزایش مستمری افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی از اردیبهشت امسال آغاز و در دستور کار دولت قرار گرفته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تامین منابع مورد نیاز برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را بر اساس قانون برنامه ششم توسعه از محل حذف یارانه افراد ثروتمند جامعه دانست و گفت: بر این اساس در بودجه سال آینده پیش بینی شده که یارانه 34 میلیون نفر از افرادی که شرایط دریافت یارانه را ندارند حذف و بر میزان مستمری دهک های پایین جامعه افزوده شود.
کریمی ادامه داد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در لایحه بودجه سال آینده نقش مهمی در فقرزدایی، ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه و تحول بزرگی در زندگی این افراد به همراه دارد.
وی افزایش بهره وری از آب کشاورزی را از دیگر محورها و اولویت های قانون برنامه ششم توسعه و برش یک ساله آن عنوان کرد و افزود: در بودجه سال آینده اعتبارات ویژه به آب شرب شهری و از محل منابع صندوق توسعه ملی به افزایش بهره وری آب کشاورزی و روستایی شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه سال آینده بخش افزایش بهره وری از آب کشاورزی همانند لایحه بودجه امسال مورد توجه قرار گرفته است.
کریمی ادامه داد: بر این اساس به منظور کاهش مصرف و افزایش بهره وری از آب 85 درصد اعتبار مورد نیاز تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین توسط دولت و 15 درصد توسط کشاورزی تامین می شود که این مهم نقش موثری در کاهش مصرف آب کشاورزی دارد.
وی با یادآوری اختصاص بخشی از بودجه سال آینده به استان ها خاطر نشان کرد: با توجه شناخت مدیران بومی از مشکلات استان ها، دقت نظر در بودجه اختیارات بیشتری برای رفع این مشکلات در اختیار استان ها قرار می دهد و آنها با بهره گیری از این اعتبارات بیش از پیش می توانند برای توسعه استان تلاش کنند.
استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی هفت کرسی نمایندگی دارد و حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی دو کرسی نمایندگی دارد.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.