به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی نیز در آیین بهره برداری از این طرح گفت: با اجرای طرح آبرسانی به دهکده گل محلات صنعت گل و گیاه این شهرستان رونق بیشتری می گیرد چرا که بزرگترین مشکل پیش روی کارآفرینان و فعالان این حوزه برطرف شد.
سید علی آقازاده افزود: رونق صنعت گل محلات در واقع رونق صادرات غیر نفتی این شهرستان و استان مرکزی است و تلاش می شود مشکلات این حوزه با بررسی های کارشناسی حل و فصل شود تا شهرستان به توسعه ، رونق اقتصادی پایدار دست یابد.
وی افزود: اجرای طرح آبرسانی به دهکده گل محلات از مصوبات سفر هیات دولت به محلات بود که بهره برداری از این طرح رونق تولید و صادرات صنعت گل این شهرستان را دو چندان می کند.
استاندار مرکزی بر عزم جدی دولت در رونق اقتصادی تاکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید از تمام ظرفیت های کشور در راستای حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی استفاده می کند و در این راستا فعالان و کارآفرینان نیز می توانند با بهره گیری از تسهیلات لازم ، سرعت رشد اقتصادی را افزایش دهند.
مدیر جهاد کشاورزی محلات نیز در سخنانی گفت: طرح آبرسانی به دهکده گل و گیاهان زینتی محلات از محل پساب تصفیه فاضلاب شهری با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و اعضای تعاونی گل و گیاه محلات به بهره برداری رسید.
عبدالله محمودی افزود: بر اساس این طرح حدود 6 کیلومتر کانال و خط لوله گذاری با نظارت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی نصب شده است.
وی بیان کرد: با کسب مجوز ازآب منطقه ای استان مرکزی ،30 لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر به دهکده گل شهرستان محلات اختصاص داده شد.
محمودی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح آبرسانی، مشکل کمبود آب دهکده گل این شهرستان رفع شد و برنامه ریزی های توسعه گلخانه ها دنبال می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی‌ می شود با بهره برداری از این طرح، علاوه بر تامین آب مورد نیاز بخش های اول و دوم دهکده 210 هکتاری گل محلات، تا چهار دهه آینده کمبود آب در این دهکده وجود نداشته باشد.
مدیرعامل دهکده گل و گیاه محلات نیز گفت: طرحی برای تصفیه ثانویه و تصفیه تکمیلی پساب دریافتی از فاضلاب تهیه شده که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای اجرای بخش اول این طرح هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز است و اجرای این طرح به زودی کلید می خورد.
سجاد خادمی افزود: با اجرای طرح های توسعه ای و تکمیلی در حال حاضر، 56 واحد گلخانه ای در بزرگترین دهکده گل و گیاه کشور فعال است و این تعداد تا پایان سال به 60 واحد افزایش می یابد.
عملیات اجرایی دهکده گل و گیاه محلات در سال 1372 با یک هزار میلیارد سرمایه گذاری دولتی و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری خصوصی کلید خورد و اکنون با 110 هکتار وسعت و 6 هزار متر مربع فضای گلخانه ای بزرگترین دهکده گل و گیاه کشور به شمار می رود.
18درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده ،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در شهرستان محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، شهرستان محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.