معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خمین در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت پنج پایگاه سلامت در مناطق مختلف خمین ساخته شده و سه پایگاه سلامت دیگر نیز در ایام الله دهه فجر امسال راه اندازی می‌شود.
دکتر محمد علی عروجی افزود: پایگاه سلامت احمد آباد در زمینی به وسعه 700 مترمربع با زیربنای 250 مترمربع ساخته شده است.
وی ادامه داد: این پایگاه سلامت در مدت هشت ماه ساخته شده و زمین آن اهدایی خیران است.
وی بیان کرد: برای ساخت و تجهیز این پایگاه سلامت بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
دکتر عروجی بیان کرد: در این پایگاه خدمات بهداشتی و مراقبتی از قبیل مامایی، واکسیناسیون، خدمات آموزش شامل آموزش مادران باردار و داوطلبین سلامت، آموزش بهداشت و انجام خدمات نوین سلامت در سنین میانسالی ارائه می شود.
وی ادامه داد: هفت هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی این پایگاه بهره مند می شوند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در آیین بهره برداری از پایگاه سلامت احمد آباد با اشاره به ابعاد گسترده اقدامات دولت در زمینه افزایش سطح سلامت جامعه، خاطر نشان کرد: در راستای برنامه سلامت دولت تاکنون در سطح کشور 6 هزار ساختمان درمانی ساخته و 18 هزار خانه بهداشت، نوسازی و تجهیز شده است.
دکتر جواد جواهری افزود:از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت اقدامات موثری برای ارتقای سطح بهداشت و درمان خمین شده که امید است این پایگاه نیز موجب ارائه خدمات بهتر و افزایش سطح سلامت در این منطقه کم برخوردار شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: فعالیت خانه بهداشت روستای برفیان از توابع این شهرستان که از سال 87 غیر فعال شده بود از آذر ماه امسال از سرگرفته شده است تا روستاهای اطراف که از شهر فاصله زیادی دارند بتوانند به سهولت از خدمات بهداشتی و مراقبتی بهره مند شوند.
وی بیان کرد: با اجرای برنامه های تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید نرخ رشد جمعیت دراین شهرستان افزایش یافت.
وی افزود: قبل از دولت تدیبر و امید رشد جمعیت 87 صدم درصد بودکه با بسته های حمایتی ارائه شده در قالب برنامه تحول سلامت این شاخص به یک و هشت صدم درصد افزایش یافته است.
فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: برنامه تحول نظام سلامت شاخص های بهداشتی و درمانی این شهرستان را ارتقا داد.
سید مهدی ساداتی افزود: بهترین هدیه دولت تدبیر و امید به زادگاه امام راحل ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی بود که تحول اساسی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان ایجاد کرد.
وی بیان کرد: کاهش چالش ها و بهبود کیفیت درمان افتخاری بزرگ برای دولت یازدهم و دوازدهم است به طوری که موجب رضایت مندی مردم شده است.
وی اظهارکرد: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی ورضایت مندی مردم مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی این شهرستان است.
فرماندار خمین با تقدیر از خیران سلامت این شهرستان گفت: کمک های مالی و غیر نقدی خیران در حوزه های مختلف از مجموع اعتبارات دولتی برای این شهرستان پیشی گرفته است.
ساداتی افزود: اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیازهای آموزشی، درمانی و عمرانی نیست و می طلبد خیران در بخش های مختلف یاریگر دولت باشند.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که دردر جنوب استان مرکزی قرار دارد و با 105هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 77 درصدی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.