مهدی میراشرفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش 633 میلیون و 183 هزار و 595 دلار به 71 کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، تاجیکستان، ایتالیا، ترکمنستان، سومالی، روسیه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان، هلند، آلمان، آذربایجان، بوسنی، برزیل و فرانسه صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 70 و 54 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، محصولات پلاستیکی، الیاف، ایزوگام، گل و گیاه، بلوریجات، شیشه، چیپس، آبگرمکن، کاشی، آبمیوه و رانی عمده کالاهای صادر شده از این استان در سال جاری است.
میراشرفی خاطر نشان کرد: 93 هزار و 426 تن کالا به ارزش 234 میلیون و 67 هزار و 364 دلار نیز امسال به استان مرکزی وارد شده است که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 16 و 34 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دارد.
وی گفت: این کالاها از مبدا 56 کشور جهان از جمله ازبکستان، صربستان، آلمان، چین، کره جنوبی، ترکیه، هلند، امارات متحده عربی، ایتالیا، فرانسه، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلغارستان، سوئیس، جمهوری چک، دانمارک و اسپانیا به استان مرکزی وارد شده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی، مغز تخمه آفتابگردان، انواع ماشین آلات، پاکت آبمیوه، انواع کنسانتره، بتاکاروتن، چوب کاج خام کار نشده، کویل آلومینیوم و قوطی آلومینیومی را عمده کالاهای وارد شده به استان عنوان کرد.
میر اشرفی خاطر نشان کرد: گمرکات استان مرکزی در سال جاری 366 میلیارد و 160 میلیون و 89 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش دارد.
وی افزود: در این مدت 688 میلیارد و 735 میلیون و 36 هزار ریال مالیات بر ارزش افزوده توسط گمرکات استان کسب شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 21 درصد افزایش داشته است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.