به گزارش ایرنا، حجت الله درودگر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای طراحی این سامانه چندین سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده که به صورت همزمان در نقاط مختلف کشور راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: طرح ملی الکترونیکی سجام پلی ارتباطی بین مردم و دادگستری به منظور دریافت اخبار است که مردم می توانند در این خصوص نقش مهمی در تامین امنیت اجتماعی داشته باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین هدف راه اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: باید فرهنگ استفاده این سامانه از سوی رسانه ها در جامعه تبیین شود.
وی اظهار کرد: انتظار می رود با راه اندازی این سامانه و بهره گیری از ظرفیت های مردمی سرعت عمل در بررسی موضوعات اجتماعی و قضایی افزایش یابد.
درودگر گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم استان می‌توانند با ورود به سامانه سجام و ثبت در این سامانه اخبار و اطلاعات بروز خود را وارد کنند و با این اقدام به نوعی از وقوع جرایم در سطح جامعه پیشگیری کنند.
وی افزود: این طرح از اول آذرماه امسال آغاز شده و حدود 600 نفر از مردم استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که انتظار می رود رسانه ها در معرفی این سامانه تلاش کنند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری پنج هزار نفر از مردم در این سامانه ثبت نام کنند، بیان کرد: آدرس این سامانه SAJAM.ADLIRAN.IR است و افراد با ورود خود امکان گزارش‌دهی به سیستم را به دست می‌آورند.
طرح ملی الکترونیکی سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) برای ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در نظر گرفته شده است تا اقدامات ستاد از طریق این سامانه انجام شود.
از طریق این سامانه به منظور بهره برداری توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گزارش جامع سالیانه تهیه می شود و پس از جمع بندی به رئیس کل دادگستری ارائه می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.