به گزارش ایرنا، این دانش آموزان که در پایه دوم دبیرستان در آموزشگاه های اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اراک تحصیل می کنند به مدت سه روز علاوه بر بازدید از مناطق عملیاتی هویزه، دهلاویه، محل عملیات والفجر هشت و اروند کنار به آموزش مهارت های درس آمادگی و دفاعی خود می پردازند.
این کاروان در قالب 6 دستگاه اتوبوس در مناطق عملیاتی حضور می یابند و یک روحانی و 2 راوی پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس نیز اعضای آنان را در این اردوی معنوی همراهی می کنند.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده از ابتدا تا پایان سال تحصیلی جاری بیش از هشت هزار دانش آموز از نقاط مختلف این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام می شوند.
سرهنگ پاسدار محمد تقی امینی افزود: این دانش آموزان در 2 مرحله قبل و بعد از امتحانات دوره اول سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
وی ادامه داد: این دانش آموزان به مدت سه روز از مناطق عملیاتی والفجر هشت، شلمچه، خرمشهر، هویزه و محل عملیات فتح المبین در استان خوزستان بازدید می کنند.
مسول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: اردوگاه سردار شهید رحیم آنجفی در شهرستان خرمشهر، اردوگاه شهید مسعودیان شهر اهواز و اردوگاه شهید زین الدین شهرستان اندیمشک محل استقرار زائران مناطق عملیاتی در استان خوزستان است.
وی اضافه کرد: تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل های سوم و چهارم انقلاب مهمترین هدف از اعزام راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.
سال گذشته بیش از 15 هزار دانش آموز، دانشجو و اقشار مختلف بسیج استان مرکزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.