به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این انجمن با مشارکت داوطلبانه دانشگاه صنعتی اراک و شرکت های برین ساز، لجور هیدرولیک، ماشین سازی اراک، فرافن کسری، پروشات در و شرکت مهندسی لوید تشکیل شده است.
وی ادامه داد: این انجمن با هدف بهره گیری از دانش و علم روز دنیا در فرآیند تولید و همچنین نیاز سنجی بازار داخل و خارج از کشور با دریافت مجوز رسمی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و به موجب پروانه تاسیس شماره 31473 و پس از گذراندن مراحل قانونی تشکیل شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: هیات مدیره این انجمن متشکل از مدیرعاملان و روسای شرکت های تشکیل دهنده این انجمن است که انتظار می رود شرکت ها و کارخانه های صنعتی اراک با حمایت از آن گامی اساسی در راستای به روز رسانی عوامل و تجهیزات تولید بردارند.
وی، بهره گیری از توان تشکل ها و انجمن های تخصصی را در زمره مهمترین راهبردهای توسعه ای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصی حتی در تصمیم گیری های بزرگ و حضور در کمیسیون ها و کارگروه های بزر گ از دیگر برنامه این سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است که به زودی محقق می شود.
حاجی پور بیان کرد: شناسایی توانمندی­ های علمی، فنی، مهندسی و منابع انسانی دانشگاه از یک طرف و شناسایی و معرفی نیازهای بخش صنعت و معدن از طرف دیگر و کمک به انجام فعالیت­ های لازم برای رفع نیازهای صنعت بر اساس توانمندی­ های دانشگاه از دیگر اهداف این انجمن است.
انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنعت، معدن و تجارت با هدف هماهنگی و تمرکز فعالیت های پژوهشی واحدهای تحقیق وتوسعه صنایع و معادن، مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی و سایر ارکان اجرایی و سیاست‌گذاری کشور بمنظور نهادینه کردن فرآیند فن‌آوری، تجدید ساختارهای اجرایی و بهینه کردن سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های پژوهشی جهت دستیابی به اقتصاد صنعتی دانش‌مدار و توسعه پایدار فن‌آوری، در سال 1377 با حمایت وزارت صنایع و معادن در دفتر معاونت آموزش تاسیس گردید.
هم اکنون 12 انجمن علمی و تخصصی در بخش های مختلف صنعت و معدن در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی *** مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.