به گزارش ایرنا، علی ابراهیمی روز جمعه در نخستین جشنواره بلوط سرسختی علیا در گفت و گو با ایرنا افزود: جنگل های بلوط این منطقه تنها ذخیرگاه بلوط استان مرکزی است و جزو ذخایر ژنتیکی این استان نیز محسوب می شود.
وی بیان کرد: حیات بشر بسته به حفظ محیط زیست دارد و همه در برابر حفاظت از محیط زیست و ذخیرگاه های ارزشمند مسئول هستند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری جشنواره روستایی بلوط سرسختی علیا شازند حرکتی ارزشمند است که باید تدوام پیدا کند و همه تلاش ها برای توسعه این جنگل نیز به کار گرفته شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در سخنانی گفت: جنگل های بلوط در غرب کشور پراکنده است و جنگل های منطقه سرسختی علیا نیز جزو این جنگل ها است.
یوسف یوسفی افزود: در زمان های گذشته جنگل های بلوط در سطح وسیعی از استان مرکزی پراکنده بوده اما به دلیل بهره برداری های مختلف بخش زیادی از آن از بین رفته و امروز باید از این سرمایه طبیعی باقی مانده حفط و حراست شود.
دبیر نخستین جشنواره روستایی بلوط سرسختی علیا شازند در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 50 هکتار جنگل بلوط به عنوان تنها ذخیره گاه بلوط استان مرکزی در منطقه سرسختی علیا این شهرستان وجود دارد.
مرتضی صدیقی افزود: از این میزان 210 هکتار تحت کنترل منابع طبیعی استان مرکزی و شهرستان شازند است.
وی بیان کرد: جنگل های بلوط منطقه سرسختی علیا شازند به عنوان قدیمی ترین ذخیره گاه های بلوط ایران است که حفظ آن امری ضروری است.
دبیر اولین جشنواره بلوط سرسختی علیا شازند ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، توجه و افزایش حساسیت مردم و مسئولان برای حفظ این ذخیرگاه ارزشمند و برنامه ریزی های ویژه برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی و توسعه این جنگل است.
در حاشیه جشنواره روستایی بلوط سرسختی علیا شازنذ زنجیره انسانی برای حفاظت از ذخیره گاه جنگلی بلوط تشکیل شد.
ذخیره گاه جنگلی بلوط سرسختی علیا در 10 کیلومتری شهر شازند و در کنار محور اصلی شهر آستانه به هندودر واقع شده است.
مساحت ذخیرگاه جنگلی بلوط 210 هکتار است که حدود 33 و نیم هکتار آن دارای پوشش جنگلی بلوط است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.