دکترعلی اکبر ملکی راد پنجشنبه در بیستمین گردهمایی عمومی سازی ریاضیات به مناسبت دهه ریاضیات در دانشگاه پیام نور خمین، افزود: یکی از شاخص های مهم دانشگاه های پیام نور استان در حوزه تکالیف هیات علمی این است که در همکاری با شرکت های دانش بنیان به سمت دانشگاه نسل سوم و تجاری سازی حرکت کند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی در زمره چهار دانشگاه پیام نور فعال کشور قرار دارد، گفت: گسترش شرکت های دانش بنیان سیاست توسعه ای مراکز پیام نور استان برای استفاده از امکانات علمی موجود است و هر واحد دانشگاهی باید یک شرکت دانش بنیان و کار آفرین داشته باشد.
ملکی راد خاطرنشان کرد: لازم است در هر مرکز دانشگاهی پیام نور یک شرکت دامش بنیان راه اندازی شود و دانشگاه پیام نور استان امسال موفق شد رتبه دوم آموزش های آزاد در کشور شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی تاکید کرد: دانشگاه ها باید از وضعیت مصرف کنندگی خارج شوند و خود به عنوان تولید کننده ایده و علم در جامعه فعالیت داشته باشند و در برنامه ششم توسعه نیز یکی از تکالیف مهم برای دانشگاه پیام نور این است که کمک کننده دولت باشد.
رئیس داشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: 14 هزار دانشجو در 13 واحد این مرکزآموزش عالی در 462 رشته محل کارشناسی و 29 رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در واحدهای اراک، ساوه، دلیجان و خمین دانشجوی مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته های علوم پایه و انسانی پذیرش می شود.
ملکی راد گفت: حرکت به سوی کیفی ‌سازی و استفاده از روش‌های متنوع و مدرن آموزشی در دستور کار قرار دارد و موفقیت‌های چشمگیر فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور در قبولی در آزمون‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، نشان دهنده پیشرفت و قدرت علمی دانشگاه پیام نور است.
ملکی راد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخاب هدف مهمترین مسئله زندگی اجتماعی هر فردی است و ارزیابی توانمندی های فردی، ارزیابی اهداف بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت و شناخت نقاط ضعف و قوت از عوامل دستیابی به هدف است.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خمین نیز در این گردهمایی گفت: فرهنگ سازی و توجه به مسائل اجتماعی از مهمترین زیرساخت های توسعه اقتصادی، صنعتی و سیاسی هرکشوری است.
احمد طهرانی افزود: قبولی 35 دانش آموز در کنکور امسال در برترین دانشگاه ها و فعالیت هفت مرکز آموزش علمی حضور بیش از هفت هزار دانشجو در همه مقاطع تحصیلی نشان دهنده رشد علمی خمین است.
وی با اشاره به اینکه تجلیل از مفاخر خمین در دستور کار قرار دارد ادامه داد: زادگاه امام راحل امروز در مسیر توسعه قرار دارد و برای تحقق کامل توسعه نیازمند حمایت گسترده مردم است.
رئیس خانه ریاضیات خمین نیز در این گردهمایی با اشاره به برگزاری 20 گردهمایی در طول فعالیت این مرکز آموزشی گفت: تا کنون هفت همایش عمومی سازی ریاضیات توسط این مرکز برگزار شده است.
مجید شریفی افزود: خانه ریاضیات خمین به عنوان نخستین شهرستان، آیین یاد بود پروفسور مریم میرزاخانی را در سطح کشور برگزار کرد و این مرکز سال آینده میزبان مسابقه بین المللی ریاضی با نام این نابغه فقید ریاضی است.
وی ادامه داد: تاکنون خانه ریاضیات خمین دستاوردها و دست سازه های دانش آموزان خود را در چهار نمایشگاه ملی و بین المللی به نمایش گذاشته است.
رئیس خانه ریاضیات خمین اظهار کرد: این مرکز آموزشی امسال به عنوان عضو کمیته علمی در کنفرانس آموزش ریاضی در بوشهرحضور داشت.
در این گردهمایی از 60 مربی و دانش آموز برتر خانه ریاضیات خمین تقدیر شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که هفت مرکز اموزش عالی دارد که بیش از هفت هزار دانشجو از کاردانی تا دکتری در این مراکز مشغول تحصیل هستند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.