به گزارش ایرنا، علی خسروان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تخلفات شامل سه مورد صید غیرمجازماهی، چهار مورد شکار و زنده گیری پرندگان وحشی و 6 مورد شکار گونه گوسفند وحشی بوده است.
وی اظهار کرد: از شکارچیان متخلف تجهیزات ماهیگیری، مهمات و چهار قبضه سلاح مجاز و بدون مجوز نیز کشف و ضبط شده است.
خسروان تصریح کرد: منطقه شکار ممنوع بازرجان تفرش با وسعت 26 هزار و 977 هکتار در سال 85 به عنوان منطقه شکار ممنوع انتخاب شد و در سال 92 نیز به مدت پنج سال ممنوعیت شکار در آن تمدید شده است.
مدیر محیط زیست شهرستان تفرش و فراهان عنوان کرد: این منطقه که کوهستانی است در شمال شرق تفرش قرار گرفته و تنها منطقه شکار ممنوع استان مرکزی است که رودخانه دائمی قره چای از غرب آن وارد و از شمال شرق آن خارج می شود و دارای 29 چشمه آب است.
استان مرکزی یکی از مناطق برخوردار طبیعی در امتداد زاگرس است که انواع مناطق زیستگاهی تالابی، کویر، کوهستانی، دشت و غیره را در خود دارد و بر اساس آخرین مطالعات انجام شده تاکنون 363 گونه جانوری شامل 53گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 17گونه آبزی و یکهزار و 336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است.
12 و 25 صدم درصد از مساحت استان مرکزی در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه ها و پناهگاه های حیات وحش کشور محسوب می شوند.
7114/6013 خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.