به گزارش ایرنا، وحید اسکندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ثبت نام افراد برای شرکت در این آیین از امروز (دوشنبه) آغاز شده و پرونده شهروندان استان مرکزی برای صدور روادید به شهر قم ارسال می شود.
وی با بیان اینکه هزینه صدرو روادید برای هر نفر 40 دلار می باشد، ادامه داد: برخورداری از گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار برای سفر به عتبات و شرکت در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) الزامی است.
مدیر حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه فعالیت کنسولگری های عراق در ایران اسلامی از هم اینک خدمات رسانی خود را آغاز کرده اند، انتظار می رود شهروندانی که قصد حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی را دارند، برای نام نویسی و دریافت روادید اقدام کرده و برنامه های خود را به روزهای آخر این جریان معنوی موکول نکنند.
مدیرحج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: فعالیت چهار کنسولگری ثابت در شهرهای اهواز، تهران، کرمانشاه و مشهد مقدس و 11 کنسولگری موقت در شهرهای یزد، گیلان، کرج، قم، همدان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، ایلام و گرگان برای صدور روادید مشتاقان حضور در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) آغاز شده است.
اسکندری با بیان اینکه سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال این تعداد به 30 هزار نفر برسد.
بر اساس اعلام ستاد اربعین استان مرکزی، خدمات رسانی به زائران و شرکت کنندگان در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع) از یک هفته قبل از اربعین حسینی (ع) آغاز و تا چند روز بعد نیز ادامه دارد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.