حسین شمسی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وجود انشعاب های غیرمجاز معضلی جدی است و بر اساس قوانین جدید، با سوء استفاده کنندگان از برق با شدت برخورد می شود.
وی بیان کرد: استفاده از انرژی الکتریکی به صورت غیرمجاز امری نکوهیده و سوء استفاده از بیت المال است و وجود انشعابات غیرمجاز خسارات سنگینی را به اقتصاد ملی وارد می کند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: اغلب انشعابات غیرمجاز در حاشیه شهرها و مناطق شناخته شده است که سبب هدررفت انرژی می شود.
شمسی تصریح کرد: در بند چهار اصل 123 قانون اساسی به مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز پرداخته شده و دستگاه های مشمول موضوع این قانون می توانند نسبت به برقراری انشعاب های غیردایم خدمات عمومی مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح اقدام کنند.
وی گفت: با گذشت سه سال از ابلاغ قوانین جدید در صورت جلوگیری نکردن از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا تعیین تکلیف نشدن انشعاب های غیرمجاز ، دستگاه های مربوطه می توانند مطابق با ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ ها، مصوب 31خرداد ماه سال 74 و اصلاحات بعدی آن با خاطیان برخورد کنند.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: 6 تیم بازرسی در شناتسایی و برخورد با متخلفان انشعاب های برق در این استان فعالیت دارند.
شمسی عنوان کرد: تبدیل 369 انشعاب برق غیرمجاز به مجاز، شناسایی 162 کنتور دستکاری شده، تعویض 759 کنتور معیوب، جمع آوری 839 انشعاب برق غیرمجاز از شبکه سیمی و 419 مورد برق غیرمجاز از شبکه کابل خودنگهدار و جمع آوری 2 هزار و 907 کیلوگرم کابل فاقد مجوز از جمله فعالیت های تیم های بازرسی برق این شرکت از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
وی گفت: گروه بازرسی ویژه برق استان متشکل از 2 سیمبان و راننده، کارشناس حقوقی و مامور نیروی انتظامی است که در راستای صیانت از حقوق شهروندان و حفظ اموال بیت المال همه تلاش خود را به کار گرفته اند.
690 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان از 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور و از طریق 20 هزار کیلومتر شبکه، 45 پست فوق توزیع تامین می شود.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.