به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح های حوزه راه و شهرسازی استان مرکزی در منطقه وفس، افزود: منابع سفر هیات دولت به استان مرکزی 9 هزار میلیارد ریال بود که نیمی از آن سهم سال 95 بوده است که این میزان به طور کار اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: بقیه منابع تعهدی و مصوبات سفر هیات دولت مربوط به امسال است که تمامی تلاش در استان برای جذب آن به کار گرفته شده است.
وی اظهار کرد: فصل راه ، ایمنی و کیفیت شریان های جاده ای استان از امور سرمایه ای و زیرساختی است که تلاش می شود با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حذف محورها و نقاط حادثه خیز و بهبود کیفی این راه ها از محل اعتبارات استانی و ملی تلاش بیشتری صورت بگیرد.
استاندار استان مرکزی افزود: مدیریت ارشد اجرایی استان برای توسعه این خطه همکاری تنگاتنگی را با هفت نماینده استان دارد و به منظور رفع مشکلات مردم ظرفیت سازی و همگرایی حداکثری ملاک عمل است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پل تقاطع کنار گذر اراک - فرمهین یکی از طرح های مهم و نقاط حادثه خیز در محورهای اراک است که عملیات اجرایی آن با 65 درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است و پیش بینی می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
علی اکبر کریمی افزود: پیچ خطرناک محور داودآباد از دیگر نقاط حادثه خیز شهرستان اراک است که عملیات بهسازی آن در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: محور وفس - آغچه قلعه شریانی کلیدی در اتصال به شهرستان کمیجان محصوب می شود که تکمیل این طرح، تحول بزرگی را در مناسبات منطقه رقم زده و این شهرستان را از بن بست خارج و به ساوه و تهران مرتبط می کند.
وی گفت: راه جدید اراک - خنداب از سمت روستا مهرآباد نیز از دیگر طرح های استانی است که در هیات دولت به آن اعتبار اختصاص یافت و مسیر این شهرستان را کوتاه می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه راه ها از مطالبات به حق مردم استان مرکزی است و مجمع نمایندگان استان خواستار توجه و تخصیص اعتبار ویژه به این بخش هستند.
سیدمهدی مقدسی افزود: در سفر هیات دولت به استان مرکزی اعتباراتی برای بهسازی راه ها اختصاص یافت و برای رفع نقاط حادثه خیز و توسعه شریان های ارتباطی برون شهری اقداماتی خوبی انجام شده است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان مرکزی نیز در بازدید از محور خارپهلو به مهر آباد گفت: چهار کیلومتر از مجموع 12 کیلومتر طول این محور کوهستانی است که دسترسی آسان و تردد بی خطر در آن در دست اقدام است.
مجید شارقی اظهار کرد: این طرح ها با همکاری شرکت پدیده عمران سپاهان (پیمانکار)با مبلغ هفت میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار اولیه از سال ۹۴ آغاز شده و برای اتمام آن حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: محور داود آباد به طول ۱۵ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در سال های گذشته تعریض شده و 2 کیلومتر در سال جاری با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای اصلاح قوس پیچ داود آزاد به مناقصه گذاشته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح و تعریض و روکش آن در حدود 50 میلیارد ریال است.
شارقی بیان کرد: محور آغچه قلعه نیز یکی از طرح های در دست اقدام است که طول کلی آن ۲۴ کیلومتر است و چهار کیلومتر آن در مسیر کمربندی قرار دارد.
وی اعلام کرد: به منظور اجرایی شدن این طرح اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال نیاز است که در چهار قرداد از سال ۸۸ شروع و عملیات آن به اتمام رسیده است.
مدیرکل راه و شهر سازی استان مرکزی اظهار کرد: این طرح شامل ۷۵ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۵۰ هزار مترمکعب بستر سازی است و ۹ کیلو متر خاکریزی و دارای سه دهانه پل باکسی سه و نیم متری و ۱۰ پل لوله ای به طول ۱۵ متراست.
شارقی افزود: تعریض و روکش محور پل دو آب - خنداب نیز 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای 11کیلومتر باقی از عملیات این محور قراردادی به مبلغ 46 میلیارد ریال به پیمانکار مربوطه واگذار شده که تا کنون باوجود کمبود تخصیص ، در یک سمت مسیر عملیات زیر سازی و تکمیل شده است.
وی گفت: تقاطع غیر همسطح فرمهین در کمربند شمالی اراک نیز با قراردادی بالغ بر 60 میلیارد ریال با شرکت کالیس بتن آغازشده است و 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اظهار کرد: اجرای عملیات باند دوم محور اراک - فرمهین نیز با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و به طول 43 کیلومتراز سال 83 آغاز شده است و تاکنون 30 کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و در سال جاری نیز ادامه طرح با قراردادی بالغ بر 80 میلیارد ریال دنبال می شود.
مدیرکل راه و شهر سازی استان مرکزی گفت: بهسازی محور آهنگران- کمیجان با اعتباری بالغ بر49 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری امسال کلید خورده و تعریض و بهسازی در حال اجرا است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر ان را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
بازدید استاندار مرکزی و نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و معاونان استانداری و فرمانداران از پروژه های در دست اجرای راه و شهرسازی انجام شد.
6991/1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.