به گزارش ایرنا رئیس تعاون روستایی خمین در این آیین گفت: انبار ذخیره گندم در روستای چهارچشمه از توابع بخش کمره خمین با اعتبار 26 میلیارد ریال ساخته می شود.
علی عبدی افزود: این انبار در زمینی به وسعت پنج هزار و 600 متر مربع با زیر بنای سه هزار و 200 متر توسط شرکت تعاونی چهارچشمه با استفاده از تسهیلات مناطق محروم ساخته می شود که در مراحل ساخت آن هشت کندو فلزی 2 هزار و 600 تنی ایجاد می شود.
وی افزود: با ساخت و بهره برداری از این انبار 21 هزار تنی مشکل ذخیره گندم و کمبود اماکن استاندارد نگهداری گندم در دهستان چهارچشمه و در شهر قورچی باشی حل می شود.
وی ادامه داد: این انبار با توجه به ظرفیت گسترده امکان ذخیره سازی گندم مناطق اطراف شهرستان نیز وجود دارد.
به گفته عبدی این انبار ذخیره گندم تا آغاز فصل برداشت گندم در سال زراعی آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی گفت:پراکنش انبارهای ذخیره گندم در خمین مناسب نیست و در فصل برداشت و خرید تضمینی از کشاورزان کمبود انبار در 2 منطقه قورچی باشی و چهارچشمه بخش کمره محسوس است.
عبدی افزود: انبار ذخیره گندم در شهر خمین ظرفیت کافی دارد اما، در 2 منطقه یاد شده انبار های موجود جوابگوی حجم گندم تحویلی مازاد بر نیاز کشاورزان نیست.
وی، گفت: ظرفیت ذخیره گندم در این مناطق 500 تن است در حالی که گندم تولیدی این مناطق هفت هزار تن است.
وی تاکید کرد: احداث این انبار در چهارچشمه ضروری بود و با احداث و بهرهبرداری از این انبار ذخیره گندم مشکل کمبود انبار ذخیره گندم در این شهرستان به کلی رفع می شود.
روستای چهارچشمه در 45کیلومتری شهرستان خمین در دهستان چهارچشمه بخش کمره قرار دارد.
این روستا بین پنج شهر از دو استان مختلف قرار دارد و از سمت شمال در 65 کیلومتری شهرستان اراک، ازسمت شمال غربی در 50 کیلومتری شازند، از سمت غرب در 30 کیلومتری ازنا و 25کیلومتری شهر مومن آباد استان لرستان و از سمت شرق در 45 کیلومتری شهرستان خمین است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.