محمد رضا منصوری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بودجه از محل ستاد بحران کشور و در نامه ای رسمی از سوی وزیرکشور برای ترمیم خسارات سرمازدگی باغداران و بهره بردارن استان مرکزی در سال زراعی جاری اختصاص یافته است.
وی توضیح داد: اعضای مجمع نمایندگان این استان در نشست با وزیر کشور همچنین بر بازنگری در ضریب تخصیص اعتبارات ارزش افزوده شهرهای استان ناکید کردند و عدالت محوری در تقسیم سهم هر شهر و شهرستان را خواستار شدند.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: استان مرکزی علاوه بر شهرستان های 12گانه، 33 منطقه شهری نیز دارد که سهم و اثربخشی هر کدام در رونق تولید، مهاجرپذیری، ترکیب جمعیتی و تحمیل گرانی و تناسب های پولی و مالی متغیر است و می طلبد با بازنگری سهم هرکدام، شرایط بهتری در عدالت تقسیم اعتبارات ارزش افزوده برای استان رقم بخورد.
وی اظهار کرد: در نشست اعضای مجمع نمایندگان و مسئولان ارشد اجرایی استان مرکزی با وزیر کشور این مهم مطرح شد و قرار است ارزیابی و بازنگری برای هر منطقه استان متناسب با شرایط و شاخص های بومی در اسرع وقت انجام شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات صنعت برای حفظ تولید و اشتغال خواسته دیگر مجمع نمایندگان استان مرکزی از وزیر کشور بود که در راستای تقویت و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از تشدید مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ استان مطرح شد.
منصوری توضیح داد: تهیه مواد مورد نیاز صنایع از داخل استان، استفاده از نیروهای بومی در این صنایع و جلوگیری از به کارگیری کارگران غیرمجاز در صنایع برای افزایش تولید، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال از دیگر خواسته های مجمع نمایندگان استان مرکزی از وزیر کشور بود.
وی ادامه داد: نمایندگان استان در این نشست همچنین در مقوله مالیات و اثربخشی و سهم هزینه ای آن برای هر منطقه از استان تاکید ویژه کردند.
منصوری گفت: توجه کارشناسی به مباحث تقسیمات کشوری با ابعاد استان مرکزی و ارتقای مناطق ،دیگر خواست نمایندگان استان مرکزی در این نشست بود و قول مساعد ارزیابی تقاضاها در این زمینه داده شد و موارد اختلافی با استان های همجوار نیز مورد ارزیابی و حل مشکل قرار گرفت.
وی افزود: تقسیم بندی حوزه های شهری، روستایی و ارتقای برخی روستاها به شهر و منطقه در تمامی حوزه های انتخابیه استان مرکزی، ایجاد پاسگاه در برخی مناطق استان برای افزایش هرچه بیشتر امنیت در این مناطق از دیگر خواسته های مجمع نمایندگان استان مرکزی از وزیر کشور بود که با ایجاد 2 پاسگاه جدید در استان موافقت شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی یاد آور شد: مجمع نمایندگان استان مرکزی در یک ماه اخیر پنج نشست با معاون اول رئیس جمهوری، وزاری بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ورزش،معاون وزیر نیرو و وزیر کشور در راستای رفع مشکلات استان داشته که تصمیمات اتخاذ شده در پیشبرد محرک های توسعه ای و حل مشکلات اثربخش بوده است.
وی گفت: اوایل هفته آتی نیز نشستی برای 24 ساعته شدن پخش برنامه های صدا و سیمای استان مرکزیدنبال خواهد شد.
استان مرکزی با یک میلیون و 429 هزار و 405 نفر جمعیت، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به خود اختصاص داده است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.