کاظم خاوازی روز دوشنبه در نخستین نشست ستاد نظام نوین ترویج کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی طرح نظام نوین ترویج کشاورزی را با جدیت دنبال می کند.
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اجرای طرح اسقرار سامانه که از طرح های معاونت ترویج است را از دیگر راهکارهای کاربردی در راستای رفع چالش های این بخش برشمرد.
خاوازی خاطرنشان کرد: برخی هزینه ها در خصوص استاندارد سازی مراکز سازمانی وجود دارد که نیاز است این مهم به طور جدی و در سطح ملی پیگیری شود.
دامه داد: به منظور انجام تحقیقات جدید و به روز رسانی مطالب نیاز است کارشناسان مربوطه از واحد تحقیقات هر استان در استان های سراسر کشور حضور یابند و از اطلاعات و تحقیقات، استفاده های لازم را به عمل آورند.
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: وجود سازمانی منسجم در کنار سازمان تحقیقات به منظور جمع آوری و ساماندهی دانش روز نیز کمک شایانی برای رسیدن به اهداف است.
وی عنوان کرد: در بحث های آموزشی نیز موضوعات بسیار ارزشمندی در دست اجراست که به این منظور، چند استان نیز به عنوان پایلوت انتخاب شده است.
قائم مقام معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزرات جهاد کشاورزی نیز گفت: به دلیل فرسایش نیروهای انسانی در این حوزه باید استفاده از ظرفیت تشکل ها و جوانان در دستور کار قرار گیرد.
محمدرضا شاه پسند افزود: نگاه صرفا دولتی باید تبدیل به نگاه مردمی شود و بهره وری بیشتر، باید از ظرفیت بخش غیر دولتی بهره مند شد.
وی اظهار کرد: نظام نوین ترویج کشاورزی تا کنون در 12 استان پیگیری شده و پایداری این نظام یکی از دغدغه های مهم جهاد کشاورزی است.
قائم مقام معاون ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزرات جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان مرکزی با توجه به مسائل و موضوعات، باید سرفصل های آموزشی تعریف و از تشکل ها بهره مند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آموزش و تثبیت فعالیت های ترویجی را از برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: افزایش سطح آگاهی و آموزش کشاورزان نقش مهمی در افزایش و تولید محصولات با کیفیت و صادرات این محصولات به خارج از کشور دارد.
علی بابایی افزود: با توجه به وجود مشکلات موجود در این بخش در راستای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی اقدامات خوبی در استان انجام شده است و افزایش بهره وری نیز باید به طور جد پیگیری شود.
وی ادامه داد: سال گذشته اقدامات مناسب و کاربردی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده و در سال جاری نیز برنامه و راه کارهای مناسبی در راستای این مهم در دست اجرا است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: افزایش کمی و کیفی محصولات نیز از دیگر موضوعات ترویج نظام نوین کشاورزی است.
بابایی عنوان کرد: جهاد کشاورزی مسئولیت سنگینی در خصوص تامین امنیت غذایی در استان ها دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اصلاح قانون حفظ کاربری در مجلس در دست بررسی است و در صورت اجرایی شدن این مهم، موفقیت های زیادی در این بخش کسب می شود.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
7114/3075/خبرنگار***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.