رضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل وجود رطوبت در لایه های میانی جو تا سه روز آینده در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر و شب افزایش ابر در آسمان استان ایجاد می شود.
وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد در این مدت به دلیل وزش باد در مناطق مرکزی کشور امکان ایجاد توده های گرد و خاک در این مناطق و حرکت به سمت استان های قم، جنوب تهران، سمنان و مناطق شمال شرق و با احتمال کمتر مناطق شرق استان مرکزی دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: شازند با کمینه دمای 19 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و ساوه با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
مرادی عنوان کرد: دمای هوای اراک در حداکثر دمای 24 ساعت گذشته به 36 درجه سانتیگراد، تفرش 33 درجه سانتیگراد، شازند 35 درجه سانتیگراد، خمین 35 درجه سانتیگراد، محلات 37 درجه سانتیگراد، خنداب 36 درجه سانتیگراد، کمیجان 36 درجه سانتیگراد، دلیجان 39 درجه سانتیگراد، آشتیان 33 درجه سانتیگراد و غرق آباد به 35 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
وی، وضعیت هوای این استان تا اواخر وقت امروز (شنبه) را به صورت کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد و در اواخر وقت در مناطق شمال شرق استان احتمال گرد و خاک، در روز یکشنبه، کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد و در روز دوشنبه به صورت کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال گرد و خاک پیش بینی کرد.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 329 و هفت دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.