به گزارش ایرنا، سید محسن رحمتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تکمیل و راه اندازی این بازارچه صنایع دستی به 2 میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد.
وی توضیح داد:شهرستان کمیجان در حوزه صنایع تخصصی چوب و منبت کاری مزیت بالایی دارد و دریافت مجوزهای لازم و ایجاد شهرک صنایع دستی تخصصی منبت و چوب در این شهرستان از طریق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: به منظور ایجاد شهرک تخصصی چوب و منبت وساماندهی کارگاه ها در آن زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع براورد شده و قرار است در مرحله اول 30 کارگاه استاندارد در این شهرک استقرار یابد.
رحمتی اظهار کرد: روستای سمقاور از توابع کمیجان نیز به عنوان کانون منبت شهرت دارد و 350 کارگاه منبت کاری در آن فعال است و ساخت این شهرک تخصصی موجب می شود کارگاه های استاندارد در اختیار هنرمندان قرار گیرد و گامی اساسی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشته شود.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، توسعه کار، افزایش اشتغالزایی و ارائه تخفیف های قانونی در راستای پرداخت تعرفه های حامل انرژی به منظور قرار گرفتن در این فضا را از جمله مزایای قرار گرفتن در فضای این شهرک عنوان کرد.
رحمتی خاطر نشان کرد: درحال حاضر تقاضای ایجاد شهرک تخصصی چوب و منبت کمیجان در سازمان مرکزی در مسیر انجام است و با تایید و ابلاغ اعتبار، مراحل اجرایی آن آغاز شود.
وی ادامه داد: منبت کاری، گلیم بافی، قلاب بافی، رودوزی های سنتی و تذهیب از جمله رشته های فعال و مزیت دار کمیجان است و گیوه دوزی وفس نیز در این شهرستان از جمله رشته های است که به در دست فراموشی سپرده شده و برنامه احیای آن در دستورکار است.
کمیجان از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که دارای 556 هنرمند فعال است.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.