عزیز فیلی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی ، ضمن تاکید و هشدار نسبت به این موضوع ادامه داد: با شروع فصل گرما متاسفانه از ابتدای امسال ،پنج حادثه ی غرق شدگی در سدهای اطراف شهرهای استان اتفاق افتاده که در محل های شنا ممنوع بوده است .
وی تصریح نمود: جلوگیری از تکرار این حوادث ، نیازمند اخذ تصمیمات مناسب و انجام آن برای پیشگیری از بروز موارد مشابه می باشد که شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی و دیگر متولیان سدها، آبگیرها، بندهای خاکی و استخرهای آبیاری موظفند علاوه بر انجام اقدامات ایمنی مانند ایجاد حفاظ، نصب تابلو و بنر اعلام خطر و ممنوعیت شنا، نسبت به برقراری گشتهای فیزیکی و جلوگیری از تردد و تجمع افراد در محدوده های خطرناک سدها و غیره اقدام نمایند.
فیلی در ادامه بیان کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوای اغلب شهر های استان مرکزی که ناشی از وجود ریزگردها می باشد، جلسه کمیته اضطرار کارگروه کاهش آلودگی هوای استان عصر دیروز تشکیل شد و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و تهدید سلامتی هم استانی های محترم تصمیماتی اتخاذ گردید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: تعجیل در تعطیلی دوساعته ادارات دولتی، نهادها، شرکتها و دستگاههای اجرایی در روز دوشنبه 12 تیرماه از جمله تصمیمات این کمیته بود که بر اساس آن امروز پایان کار همه ادارات و دستگاههای اجرایی به جز بانکها و دستگاههای خدمات رسان و مراکز بهداشت و درمان و هلال احمر در ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر بوده است.
وی به تعطیلی کلیه مهدهای کودک در سراسر استان با هماهنگی اداره کل بهزیستی و همچنین کلیه ی اقدامات و فعالیت های عمرانی سطح استان که منشاء تولید گرد و غبار هستند اشاره کرد و افزود: فعالیت همه ی کارخانه های تولید شن و ماسه و آسفالت نیز امروز متوقف شده است.
فیلی از پیگیری صدا و سیما و رسانه های استان در اطلاع رسانی وضعیت هوا قدردانی و اظهار کرد: همچنین مقرر شد که کارشناسان ادارات کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی در صدا و سیما مستقر و در پوشش خبری وضعیت هوا و خدمات بهداشتی درمانی با رادیو و تلویزیون همکاری لازم را داشته باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 692669
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.