محمد ابراهیم عباسی در گفت و گو با خبرآنلاین استان مرکزی به ارائه گزارشی از پروژه‌های تکمیل شده و آماده ی افتتاح مدیریت شهری پرداخت و گفت: در حال حاضر قرارداد تمامی پروژه‌های عمرانی اعم از تقاطع‌های غیرهمسطح، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، آسفالت، فضای سبز و سایر پروژه‌ها در سال 96 منعقد گردیده و بر اساس برنامه زمان‌بندی و بودجه مصوب شورای اسلامی کلانشهر اراک با قدرت و سرعت مطلوبی در حال انجام می‌باشند.
*افتتاح حمام تاریخی میدان ارگ با کاربری نگارخانه و موزه آثار هنری
وی در خصوص پروژه‌هایی که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند بیان داشت: حمام تاریخی میدان ارگ به مساحت 500 مترمربع یکی از پروژه‌های شهرداری اراک می‌باشد که عملیات بازسازی و بهسازی آن بعد از گذشت چندین سال، با هدف توجه مدیریت شهری به حفظ مکان‌های تاریخی شهر اراک در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر نیز با کاربری نگارخانه و یا موزه آثار هنری آماده بهره‌برداری می‌باشد.
*بهره برداری از نخستین سراهای محله در شهر اراک با هدف تامین سرانه فرهنگی
عباسی در ادامه به تکمیل عملیات احداث دو سرای محله سیدالشهدا (ع) و کوی امام علی(ع) با هدف مشارکت هر چه بیشتر مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و شهری و تامین سرانه فرهنگی سطح شهر اشاره و تاکید کرد و در ادامه افزود: توزیع متوازن و دست‌یابی تمامی شهروندان به شاخصه‌ها و امکانات فرهنگی ،یکی از مباحث مهم در بحث توسعه پایدار شهری است که در این راستا طرح احداث سراهای محله مورد توجه مدیریت شهری اراک قرار گرفته است.
*اجرای اقدامات عمرانی گسترده توسط مدیریت شهری
شهردار کلانشهر اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در راستای اجرای طرح جامع مدیریت بهره‌وری پارک جنگلی شهید باهنر ، اقدامات گسترده‌ای توسط مدیریت شهری در این بوستان صورت گرفته که می‌توان به احداث آبنما، ایستگاه نیروی انتظامی به مساحت 50 مترمربع، احداث معبر و آسفالت معابر، احداث سیستم روشنایی توسط 190 پایه چراغ 9 متری، 60 عدد برج نوری 12 متری، 10 عدد برج نوری 6 متری، حدود 25000 متر کابل‌کشی، تعداد 190 چراغ خیابانی 100 ولت، تعداد 190 چراغ خیابانی 48 ولت، تعداد 560 پروژکتور 100وات led اشاره کرد که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد و شهروندان می‌توانند از فضای این بوستان استفاده بهینه نمایند.
*تکمیل و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی زیرسطحی فضای سبز 228 هکتاری چقا
عباسی اظهار داشت: تکمیل پروژه آبرسانی زیرسطحی منطقه 228 هکتاری نهال کاری شده چقا در لیست پروژه‌های مدنظر مدیریت شهری جهت بهره‌برداری می‌باشد. لازم به ذکر است که اجرای این پروژه به منظور اجرای سیستم مکانیزه آبیاری درختان کاشته شده از طریق آبیاری زیرسطحی می‌باشد که یکی از روش‌های مدرن آبیاری با صرف کمترین مقدار آب و بیشترین بازدهی ممکن می‌باشد.
*بهره برداری از فاز اول پردیس خودرویی اراک
وی همچنین از بهره‌برداری فاز اول پردیس خودرویی اراک خبر داد و افزود: فاز اول احداث پردیس خودرویی اراک با 340 واحد تعمیرگاهی، نمایشگاهی و نمایندگی تکمیل گردیده است که انشااله در اوایل مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار اراک تصریح کرد: هدف از ساخت این شهرک خودرو، کاهش آلاینده‌های صوتی و محیطی از محدوده مسکونی، متعادل کردن بار ترافیک، رقابت نزدیک کسبه و ساماندهی این مشاغل برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم است. درخصوص راه‌اندازی اولین مدرسه آموزش آتش‌نشانی در شهر اراک بیان داشت: این مدرسه با هدف ارائه مسایل آموزشی در حوزه ایمنی و مسایل مربوط به حریق و حوادث راه‌اندازی و تجهیز گردیده است.
لازم به ذکر است، عملیات اجرایی شهرک خودرو اراک با ظرفیت یک هزار و 400 واحد در 21 هکتار سال از سال 92 برای استقرار صنوف وابسته به خودرو آغاز شده است.
شهردار کلانشهر اراک در ادامه سخنان خود گفت: عملیات احداث ابنیه (ساختمان ا‌داری، نمازخانه) منطقه گردشگری دره گرده با پیشرفت بسیار مطلوبی در حال انجام می‌باشد که در صورت تکمیل شدن در لیست پروژه‌های مورد بهره‌برداری مدیریت شهری قرار می‌گیرد.
عباسی خاطرنشان کرد: دره گردو یک منطقه نمونه گردشگری است که در جنوب شهر اراک قرار دارد و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و مسیر دسترسی آسان برخوردار است. همچنین رشته فعالیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری مانند آب درمانی، مجموعه‌های مذهبی، تفریحی و ورزشی، اقامتی و متل، هتل، رستوران، شهربازی، تله‌کابین و غیره هم برای این منطقه گردشگری پیش‌بینی شده است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر اراک با سرعت مطلوب و طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام می‌باشد و در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 692667
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.