به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی افزود: روستای انجدان به علت وجود آب و هوای مناسب و چشمه های سرشار و موقعیت جغرافیایی خود از گذشته مورد توجه انسان های پیش از تاریخ تا امروز بوده است. از آثار قدمت این روستا می توان به نقوش چوپانی در دل صخره ها ، همچنین کتیبه ها و سنگ نبشته های بسیار زیاد از قرن های ابتدای دوران اسلامی اشاره کرد که یکی از مهمترین آثار کتیبه ای مربوط به سال 83 هجری که در محله دیلم آباد روی دیوار خانه ای قرار دارد.
وی اظهار داشت: حضور امامان نزاری در این منطقه را می توان برجسته ترین دوره تاریخی این روستا دانست. در این راستا یادگاری های متعددی از زمان شاه خلیل الله، سی و نهمین امام نزاری که مقارن با دوران حکومت شاه عباس صفوی است به جا مانده است.
حسینی در پایان خاطر نشان کرد: اشیا گردآوری شده برای نمایش در موزه شامل ادوات کشاورزی، اسباب منزل و مطبخ و اسناد نفیس کاغذی و کتابی است که قدمت آنها از دوران صفویه آغاز و تا دوران پهلوی ادامه پیدا می کند، همچنین این بنا که در حقیقت حمام قدیمی انجدان بوده، حفظ و احیا شده و با تغییر کاربری به موزه مردم شناسی تبدیل شده است. در مراحل مرمت این بنا به کوچکترین شاخصه های روکار و زیر کار بنا دقت شده و حتی سیستم گرمایشی کف نیز بدون دستکاری برای مشاهده عمومی در معرض دید قرار گرفته است.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 690623
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.