به گزارش ایرنا، محسن رحمتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بازارچه با 220 متر زیر بنا، 12 غرفه فروش صنایع دستی دارد و عملیات اجرایی آن از آغاز شده و 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی بیان کرد: تکمیل نبودن بیمه هنرمندان و نبود بازار فروش از جمله مهم ترین مشکلات شاغلان صنایع دستی در این شهرستان است.
رحمتی، معرفی و مشارکت هنرمندان شهرستان در نمایشگاه های استان و کشور، پیگیری امور بیمه، آموزش و ترویج رشته های صنایع دستی به تناسب رشته های موجود در آن منطقه را از جمله راهکارهای اساسی و مهم در راستای حل مشکل این بخش عنوان کرد.
سرپرست معاونت صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 2 دوره تکمیلی و پیشرفته در رشته های دست بافت های سنتی با هزینه 100 میلیون ریال در راستای آموزش و ترویج صنایع دستی در فراهان پیشنهاد شده که نیازمند تایید اعتبار است.
رحمتی عنوان کرد: برگزاری شورای تخصصی احیا و زنده سازی رشته های منسوخ شده یا در حال از بین رفتن از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است که شناسایی توان و امکانات منطقه، نیاز سنجی و برگزاری دوره های آموزشی در صورت لزوم، شناسایی هنرمندان بر اساس مشخصات و اطلاعات آن رشته از جمله مباحثی است که در این شورا مطرح می شود.
وی ادامه داد: رشته های فعال شهرستان فراهان بافتنی سنتی، رودوزی های سنتی، معرق، گلیم بافی، سفال نقش برجسته، معرق و منبت چوب است و هم اکنون شهرستان فراهان رشته هی منسوخ شده ندارد.
رحمتی بیان کرد: فراهان دارای 41 هنرمند صنایع دستی سازمان یافته شامل 35 هنرمند زن و 6 هنرمند مرد است.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.