رسول احمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان شیوع مصرف مواد مخدر صنعتی در میان جوانان و نوجوانان در این شهرستان یکی از معضلات اصلی و بسیار نگران کننده است.
وی ادامه داد: گرایش و مصرف مواد مخدر دلایل متعددی دارد اما ،تبلیغات ماهواره‌ای و مشکلات متعدد اجتماعی و اقتصادی از دلایل اصلی گرایش به مواد مخدر است.
این مقام قضایی تصریح کرد: عده‌ای به خاطر مشکلات روحی و خلاء روانی بر این باورند با مصرف مواد مخدر مشکلاتشان حل می شود در حالی که چنین چیزی نیست و با تکرار مصرف اعتیاد گریبانگیر آنان شده و باعث بروز مشکلات متعدد دیگری از جمله بروز رفتار‌های مجرمانه می شود.
احمدی افزود: همانگونه که در بررسی پرونده بسیاری از قات ها مصرف مواد مخدر به خصوص مواد مخدر صنعتی قابل مشاهده است.
رئیس دادگستری محلات گفت: یکی دیگر از آسیب های اجتماعی و معضلات نگران کننده در این شهرستان طلاق، به خصوص طلاق توافقی است و در این زمینه در سال گذشته 180 فقره پرونده طلاق توافقی به ثبت رسیده است که این تعداد در شهرستانی با قدمت و پیشینه مذهبی بسیار نگران کننده است.
احمدی، مسائل اقتصادی،شناخت کمرنگ زوج ها قبل از ازدواج، وصلت های عجولانه و، بی مطالعه، پایبند نبودن به ارزش‌های دینی و اخلاقی و بیکاری را ازعوامل تاثیر گذار بر وقوع طلاق در شهرستان دانست.
رئیس دادگستری محلات گفت: 2 هزار و 500 تبعه بیگانه در محلات اشتغال دارند که اگر یک پنجم از مشاغل مذکور به کارگران بومی شهرستان واگذار شود نقش بسزایی در تامین نیازهای اقتصادی خانواده ها و کاهش آمار طلاق خواهد داشت.
احمدی، افزایش تعداد مراکز مشاوره و استفاده از ظرفیت مشاوره‌های دینی را یکی از راهکارهای کاهش طلاق در محلات دانست.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ربا خواری یکی از دغدغه‌های جامعه ایمانی و متدین این شهرستان است که سابقه دیرینه دارد و عده‌ای سود جو در مکان‌هایی با نام یک صنف خاص در حال فعالیت ناسالم اقتصادی در قالب ربا هستند که فعالیت‌های آنان در حال رصد و بررسی ست.
رئیس دادگستری محلات، بیان کرد: عده‌ای به خاطر مشکلات اقتصادی در دام افراد سود جو افتاده‌اند اما، اغلب ربا خواران محلات شناسایی شده‌اند و بقیه نیز در حال شناسایی هستند و با کار، کارشناسی شده و دقیق با این افراد برخورد می شود.
وی از مردم خواست: هر گونه اطلاعات از افراد ربا خوار را برای پیگیری و برخورد قانونی در اختیار مقامات قضایی شهرستان قرار دهند تا پدیده ربا خواری از حوزه اجتماعی محلات پاک شود.
احمدی افزود: در سال گذشته 18 هزار و 352 فقره پرونده به دادسرای عمومی انقلاب، محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف شهرستان محلات وارد شده که از این تعداد 18 هزار و 120 پرونده مختومه شده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.